لزوم برخورد جدی با تداخل صنفی در اصناف اراک

به گزارش مرکزی دیلی، علی جعفر محصولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به تداخل غیر قانونی صنفی اظهار کرد: عدم رعایت صنف مشخص یا تداخل صنفی، بیشتر در حاشیه شهر مشاهده شده که خلاف قانون و با اعتراض کسبه های همجوار همراه است که بر اساس موازین قانونی با آن برخورد می شود.

وی افزود: بی توجهی و عدم برخورد قاطع اتحادیه ها با پدیده تداخل صنفی از عوامل اصلی رشد این تخلف است و باید اتحادیه ها برخورد جدی با این موضوع کنند.

رئیس مجمع امور صنفی اراک تصریح کرد: تمام کالاهای موجود در بازار از جمله مصالح ساختمانی، لوازم یدکی، فلزات، پوشاک و مواد غذایی نظارت شده و هیچ یک از شرکت های تولید و عرضه کننده بدون مجوز از سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده حق افزایش قیمت را ندارند.

محصولی با اشاره به بیکاری جوانان و ایجاد اشتغال‌زایی آنان گفت: متاسفانه قشر بیکار جامعه با ایجاد یک واحدصنفی سعی در اشتغال‌زایی دارند که این امر کسادی و رکود بازار را به دنبال داشته است.

وی افزود: این چند فروشی‌ها به سود و ضرر بخشی از کسبه بوده و سبب تضعیف روحیه و منزوی شدن عده دیگر می شود که از نظر فرهنگی و اخلاقی نیز مورد پسند نیست.

رئیس مجمع امور صنفی اراک با اشاره به رسیدگی سامانه ۱۲۴ رسیدگی به تخلفات تصریح کرد: مردم سوالات و شکایات خود را درباره گران فروشی ها، کم فروشی و عرضه محصولات و اجناس بدون کیفیت را برای رسیدگی به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

وی افزود: این سامانه با انگیزه برخورد با متخلف و حمایت از حقوق آنان ایجاد شده است که بازرسان و ماموران اجرایی پس از ثبت آن به شکایت ها رسیدگی و نتیجه را به شاکی اطلاع می دهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.