تاکید استاد تمام دانشگاه اراک بر رفع تکلیف مشکلات دردانشگاه‌ها

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از، خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، سعید امانی استاد تمام دانشگاه اراک در اولین نشست گفتمان نخبگان استان مرکزی اظهار داشت: یک سوم وقت اساتید به آموزش می‌گذرد یک سوم ان را مشغول پژوهش هستند و یک سوم دیکر را نیز به حل مشکلات بیرون می‌پردازند و با توجه به اینکه ما ۵ هزار عضو هیات علمی در استان داریم به این ترتیب باید استان مرکزی مدینه فاضله باشد.

وی با تاکید بر اینکه “امروز ما درتعریف آموزش عالی مشکل داریم” افزود: آموزش عالی ما باید مکلف به رفع و حل مشکلات جامعه باشد. در سال یک هفته تحت عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است که درطول این هفته تنها یک سری آمار از پژوهش انجام شده ارائه می‌شود اما آیا دانشگاه و اعضا را به حل مشکلات استان ترغیب کرده ایم؟

وی افزود: باید مشکلات استان را لینک کنیم به مقام اول استان که استاندار است و معاون پژوهشی استاندار این مشکلات را به دانشگاه ها منتقل کند. ما اینهمه عضو هیئت علمی داریم؛ نمی شود دانشگاه اراک به تنهایی ۲۰۰ عضو هیئت علمی داشته باشد ولی با اینحال اراک هم اینهمه مشکل داشته باشد.

وی با تاکید براینکه دانشگاه باید مکلف به انجام باشد گفت: با خواهش و تمنا نباید از دانشگاه خواست کاری انجام دهد دانشگاه باید مکلف به همکاری جهت رفع مشکلات استان شود . مگر می شود دانشگاه کنار بایستد؟ مشکل اینجاست که این تکلیف کردن وجود ندارد.

امانی پیشنهاد داد: ضرورت دارد خط اطلاع رسانی مشکلات در استان دایر شود و همانطور که خط امنیتی داریم و خبر کوچکترین اتفاق استان فورا به استانداری و نیروهای انتظامی و امنیتی می‌رسد باید خطی وجود داشته باشد که مشکلات را به مسوولان ارشد استان ارجاع دهد و در حوزه های پژوهشی این مشکلات تقسیم و تکلیف شود که مسئله حل شود نگاه ما باید این باشد که حتما مشکلات حل شوند و برای حل آنها خواهش نکنیم بلکه رفع مشکل باید به دانشگاه ها تکلیف شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.