رییس اتحادیه خبازان: نانوا‌های اراکی امنیت شغلی ندارند

به گزارش مرکزی دیلی ، مسلم روشنی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، اظهار کرد: در دو سال اخیر بعد از حذف یارانه‌ها و ایجاد یک بازار رقابتی در صنف خبازان تعداد نانوایی‌های این شهر از ۳۵۰ نانوایی به ۵۲۰ نانوایی افزایش یافته است.

وی با ابراز ناامیدی از بهبود وضعیت این صنف، عنوان کرد: سقف زدن نانوایی در شهرها بر مبنای هر ۱۲۰۰ نفر یک نانوایی است و بر اساس آمار جمعیت در حال حاضر ۱۲۵ نانوایی اضافه در اراک داریم.

روشنی ضمن تاکید بر اینکه نانواها در این شهر امنیت شغلی ندارند، گفت: شب را که به صبح می‌رسانی می‌بینی یک نانوایی جدید در این شهر علم شده است.

رییس اتحادیه خبازان اراک با اشاره به عدم وجود نانوایی در برخی مناطق شهر، یادآور شد: در خیابان شهید شیرودی، شهید قدوسی، خیابان ملک و حدفاصل بین دروازه تهران تا میدان راه آهن نانوایی وجود ندارد.

وی مهمترین دلیل عمده عدم وجود نانوایی در برخی از ماطق شهر را بالابودن اجاره بهای مغازه‌ها عنوان کرد و افزود: در برخی مناطق آنقدر اجاره‌ها بالاست که هیچ کس نمی‌تواند مغازه‌ای اجاره کند به طوری که اجاره بهای یک مغازه با ابعاد سه در چهار متر، ماهیانه سه میلیون تومان است.

روشنی ضمن اظهار تاسف از عدم توجه مسوولین شهر در خصوص بلاتکلیفی نانوایی‌ها، تصریح کرد: ما بارها به سازمان صنعت، معدن و تجارت، استانداری، فرمانداری و غله نامه نوشته‌ایم اما صدای ما را نشنیدند.

رییس اتحادیه خبازان اراک وضعیت نامطلوب آرد، هزینه‌های حمل و نقل، عدم تناسب دخل و خرج و عدم امنیت شغلی را از عمده‌ترین مشکلات این صنف عنوان کرد و گفت: طی دو سال اخیر نانوایی‌های اراک فلج شد ه‌اند.

وی در ادامه با ابراز ناخرسندی از کیفیت آرد در اراک اظهار کرد: مردم کیفیت بد نان را از چشم نانواها می‌بینند در صورتی که این وضعیت ناشی از کیفیت آرد های وارداتی خارج از استان است و از حضور مافیای آرد بی‌خبرند.

روشنی یادآور شد: دو ماه پیش کرایه حمل کیسه آرد از ۴۰۰ تومان به ۵۵۰ تومان رسید و نزدیک به هشت ماه است که با شرکت حمل و نقل خلیج فارس مشکل داریم به طوری که در عرض این چهار ماهه دو بار کرایه حمل و نقل را افزایش داده است. در همین چند روز پیش ۳۵۰ تومان به کرایه حمل و نقل افزوده است به طوری که در حال حاضر کرایه حمل هر کیسه آرد به ۱۰۰۰ تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه سهمیه آرد نانوایی‌ها ۱۲۰ الی ۴۰۰ کیسه در ماه است و دخل و خرج نانواها با هم جور در نمی‌آید، تصریح کرد: هر نانوا به طور میانگین در ماه ۳۰۰ کیسه آرد بپزد باید چیزی بالغ بر ۳۰۰ هزار تومان نیز برای کرایه حمل آرد بپردازد.

روشنی ضمن اشاره به گران شدن ۳۰۰ تومانی کیسه های آرد در دو ماه گذشته، گفت: تمام هزینه‌های نانوایی‌ها در این شهر بر اساس کلانشهر محاسبه می‌شود، اما قیمت‌ خدمات بر اساس یک استان محروم محاسبه می‌شود.

رییس اتحادیه خبازان اراک در ادامه یادآور شد: بازرسان این شهر با حیثیت نانواها بازی می‌کنند به طوری که چانه‌های نان را از نانوایی خارج کرده و در مغازه‌های هم جوار اندازه گیری می‌کنند گویی از این موضوع بی‌اطلاعند که از چانه خمیری که در معرض هوا قرار گیرد ۱۰ گرم کم می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مشکلی در ابزار اندازه گیری نانوایی‌ها وجود دارد اداره استاندارد به این امر رسیدگی کند و ترازو ها را بسنجد.

ممکن است بپسندید...

۲ دیدگاه

  1. reza گفت:

    چقدر مشکلات داریم خدا

  2. ناشناس گفت:

    سلام-جناب آقای […] وقتی خود شما باکمک بعضی از دوستان کاندیدا که اکنون بعنوان شورای اسلامی اراک نیز معرفی شده اند برای جمع آوری آرای مردم بخشی از اراک میتوانید یک نانوایی جدید تأسیس نمائید چگونه بخود اجازه میدهید در مورد زیاد بودن تعداد نانوایی ها در شهر حرف بزنید.اگر این مشکل وجود دارد بدلیل عملکرد منفی اتحادیه خبازان وروسای محترم اصناف می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.