برگزاری همایش تحکیم خانواده از نظر آیات و روایات در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازایرنا، استاد حوزه علمیه قم در این همایش گفت: خانواده اولین نهاد اجتماعی و یکی از مهمترین و و اثرگذار ترین نهادها در رفتار افراد جامعه است .

حجت الاسلام ˈمحسن عباسیˈ بیان کرد: پدر و مادر باید شور و شوق فطری فرزندان را نسبت به جلال و جمال الهی پرورش دهند و از رهگذر آن فضایل اخلاقی را به ملکات اخلاقی مبدل سازند.

وی اظهار کرد: کمبود محبت والدین نسبت به فرزندان عامل اصلی بسیاری از انحرافات اجتماعی است، بنابراین والدین باید نسبت به تامین محبت فرزندان خود بیش از پیش تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری سبک زندگی امروز جامعه ما برپایه بی عاطفگی بنا شده که این مقوله برای جامعه ما بسیار خطرناک است.

وی با یادآوری آیه ۲۱ سوره روم عنوان کرد: سرمایه اصلی که خداوند در اختیار زن و مرد برای رسیدن به آرامش قرار میدهد ˈمحبت و مودتˈ است.

حجت الاسلام عباسی اضافه کرد: ایران اسلامی به عنوان طلایه دار مذهب تشیع باید درهمه مسائل به خصوص مسائل فرهنگی و اخلاقی یک الگوی تمام عیار برای کشورهای جهان باشد.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: باید واقع بین باشیم و مشکلات اخلاقی و فرهنگی ایجاد شده در جامعه را بیان کنیم تا خانواده ها به فکر بیفتند وآسیب های اجتماعی و انحرافات اخلاقی را از نهاد خانواده ریشه کن کنند.

وی با اشاره به اینکه از هر چهار ازدواج یکی به طلاق رسمی می انجامد و دو ازدواج به طلاق عاطفی کشیده می شود گفت: مشکلات و آسیب هایی که از طلاق های عاطفی بوجود می آید به مراتب خطرناک تر از طلاق رسمی است.

حجت الاسلام عباسی گفت: روآوردن به دستور­العمل­های دینی قبل ازازدواج، مهمترین عامل پیشگیری از طلاق است زیرا اساس ناسازگاری همسران به تفاوتهای آنها در ارزشها، احساسات، شناختها و رفتارها­ی هریک برمی­گردد.

وی اضافه کرد: والدین بدلیل برخورداری از تجربه و اندیشه برتر و دلسوزی برای فرزندان باید با راهنمایی های لازم وهدایت صحیح آنان را در امر ازدواج بویژه در انتخاب همسر یاری کنند.

استاد حوزه علمیه قم ماهواره را اصلی ترین عامل در طلاق و فروپاشی خانواده ها دانست و گفت: فیلم هایی که در ماهواره پخش می شود در جهت فروپاشی خانواده هاست.

وی خاطرنشان کرد: تقویت بنیان های معنوی در خانواده و انتقال آن به فرزندان از نکات بارزی است که خانواده ها باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.