مشایخی: شورای فرهنگ عمومی در همه شهرهای استان مرکزی تشکیل شده است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، مصطفی مشایخی ظهر روز دوشنبه در در آستانه فر رسیدن ۱۴ آبان سالروز تشکیل شورای فرهنگ عمومی  در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به فعالیت های انجام شده در استان در راستای تشکیل این شورا گفت: شورای فرهنگ عمومی در همه شهرستان های استان مرکزی تشکیل شده و جلسات آن در شهرستان های مذکور فعال است.

وی مهمترین مصوبات شورای فرهنگ عمومی در استان را بررسی و تصویب طرح منشور توسعه فرهنگ قرآنی با هدف ساماندهی و هماهنگی فعالیت های قرآنی، طرح سیاست ها و برنامه های فرهنگی استان برای تصویب در سومین دور سفر هیات دولت و تهیه طرح اولیه گرامیداشت مناسبت های مذهبی و انقلابی دانست و افزود: تدوین برنامه های دهه کرامت با محوریت جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) نیز از جمله این برنامه ها بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: طرح تکریم از آیت الله رسولی محلاتی در دو شهر اراک و محلات، طراحی و ایجاد کمیته ویژه بررسی اسیب های عزاداری استان، تدوین و تصویب اساسنامه بنیاد بین المللی علمی و فرهنگی امام خمینی(زه)، بررسی کارشناسی نقشه جامع علمی کشور و تصویب کلیات جشنواره اخلاق و آداب رضوی در قالب مجموعه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) نیز از دیگر مصوبات این شورا طی سه سال گذشته بوده است.

هدف از تشکیل این شورا ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه

این مقام مسوول  بررسی و اولویت بندی تمهیدات لازم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری پیرامون ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تصویب و اجراء جشنواره امام خمینی(ره) و بررسی و تصویب نهایی طرح تدوین اطلس فرهنگی استان مرکزی از دیگر مصوبات این شورا دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی از جمله شوراهای اقماری است، ادامه داد: این شورا زیر مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و مهمترین مرجع تصمیم گیری در حوزه فرهنگ عمومی جامعه می باشد.

وی  با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی با سه رویکرد مهم رصد و شناسایی آسیب ها و ناهنجاری ها، بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی و برنامه ریزی جهت کاهش این آسیب ها شکل گرفته است، ادامه داد: هدف از تشکیل این شورا ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.