“تخریب آثار هنری شهر اراک”…

به گزارش مرکزی دیلی، داوود میلادی سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اراک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، از نصب المان‌های هنری در سطح شهر اراک خبر داد و ا‌ظهار داشت: المان‌های نصب شده در سطح شهر در زمره هنرهای شهری است که توسط هنرمندان اراکی طراحی و نصب شده است.

 

وی با بیان اینکه از المان‌های نصب شده در سطح شهر می‌توان به المان پنبه‌زن در میدان ارگ و نیمکت تنهایی در خیابان شیرودی اشاره کرد، افزود: باتوجه به اینکه شغل پنبه زنی یکی از مشاغل سنتی است تصمیم براین شد که ماکت آن در بافت سنتی شهر نصب شود، چرا که میدان ارگ و بازار اراک سرآمد بافت تاریخی، سنتی و صنعتی شهر هستند و همچنین نوستالژی نیز برای پیرمردها و پیرزن‌های این منطقه به همراه خواهد داشت.

 

میلادی با اشاره به اینکه متاسفانه نیمکت تنهایی که اثر هنری زیبایی بود توسط مردم ناقص شده است، در خصوص المان‌ها و ماکت‌های دیگری که در شهر نصب خواهد شد گفت: ماکت قاصد بهار را در پارک شهر در دستور کار داریم و همچنین ماکتی از اسب و کالسکه طراحی شده است که در مرحله جانمایی قرار دارد که به زودی نصب خواهند شد.

 

وی در خصوص اقدامات دیگر سازمان زیباسازی عنوان کرد: نورپردازی زیرگذرهای شهر به صورت جدی در حال انجام است که تاکنون نورپردازی پل محیط زیست، انقلاب، شهید بختیاری و جهاد توسط طراحان سازمان انجام شده است و مابقی زیرگذرها به مجرد تحویل پیمانکار اقدامات نورپردازی آنها انجام خواهد شد.

 

میلادی در خصوص دو طرح دیگر این سازمان اظهار کرد: طرح ایجاد سرویس بهداشتی مناسب برای پارک شهر در دستور کار است که به دلیل نبود وضعیت مناسب سرویس بهداشتی قبلی این طرح انجام خواهد شد.

 

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اراک اضافه کرد: احداث طرح جدید میدان نماز به زودی آغاز خواهد شد و در حال حاضر مشغول جمع آوری میدان قبلی هستیم که به سرعت انجام خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.