شازند رکوردار بیشترین بارش

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، پاییز فصل رنگ هاست، فصل صدای شُرشُر باران بر درخت های زرد و نارنجی، بر شیشه های خانه، بر آسفالت سیاه خیابان. فصل صدای رعد است. خزان فصل برگ ها و چترهای رنگارنگ است و برف و باران پاییزی طی چند روز گذشته در استان مرکزی حال و هوای شکرگذاری از نعمت الهی را برای مردم و کشاورزان به ارمغان آورده است.

کارشناس جهاد کشاورزی استان مرکزی به خبرنگار مهر گفت: بارش های دو روز گذشته موجب کاهش دما و خوشحالی کشاورزان شد که امیدواریم این بارندگی ها تداوم داشته باشد.

احمدی با تاکید بر اینکه سال گذشته شاهد کاهش نزولات جوی بودیم گفت: بارش های مناسب در این فصل زمینه برای کشت دیم را فراهم می کند بطوری که سال گذشته بدلیل کاهش نزولات آسمانی بخشی از اراضی دیم در شهرستانهای استان مرکزی غیرقابل برداشت شد.

باران نوید روزهایی پربار را می دهد. آسمان، یکدست با ابرهای خاکستری پوشیده شده است، قطره های باران بر زمین تشنه فرو می آیند و زنگار از شهری می شویند که آسمان صاف رویایش است.

باران که می بارد هرکسی حالی دارد

یکی آرام تر می رانَد تا آب جمع شده در کنار خیابان را به عابران نپاشد، یکی از دست فروش جلوی پاساژ چتر می خرد، یکی کتابهایش را بغل کرده و می دوَد، یکی هم انگار دوست دارد باران تا ابد ادامه داشته باشد و او همانطور آرام راه برود. باران که می بارد هرکسی حالی دارد.

خانم صفایی که دارد از کنار خیابان چتر می خرد، می گوید: باران برای من نماد تطهیر و پاکی است.

وی می افزاید: از اینکه باران می آید خوشحال می شوم چون در حال حاضر هم شهرمان بسیار آلوده است و هم اینکه مشکل کم آبی تهدیدکننده است.

خانم صفایی که ۳۸ سال دارد، توضیح می دهد: از قدیم گفته اند که باران مایه برکت است، باران برای کشاورزان حیاتی است و هرچه در این فصل بیشتر ببارد در حاصلخیزی و افزایش کیفیت محصولاتشان تاثیر دارد.

آقای عبدلی هم می گوید: خدا رو شکر باران خوبی می آید و از ابتدای پاییز منتظر چنین بارانی بودیم.

از ابتدای پاییز منتظر چنین بارانی بودیم

وی می افزاید: باران رحمت الهی است، شاید بعضی ها از خیس شدن خیلی خوششان نیاید، اما اگر باران کم ببارد، هم بی آبی خواهیم داشت و هم کشاورزی از رونق می افتد.

عبدلی که دبیر بازنشسته است، بیان می کند: هنوز باران که می آید یاد باز باران با ترانه می افتم. یاد دانش آموزان و شیطنت هایشان، یاد پاییزهای سردتر و پرباران تر در گذشته، یاد پیاد روی زیر بارن، الان اما همه دیگر یا با ماشین بیرون می آیند یا اصلا نمی آیند که خیس نشوند.

وی می گوید: انشالله باران آنقدر ببارد که دیگر شاهد کمبود و بی کیفیتی محصولات کشارزی و از طرفی گرانی های بی جای آن نباشیم.

خانم مسلمی ۲۲ ساله می گوید: من عاشق بارانم و از آن بیشتر دوست دارم که زیر آن باران قدم بزنم.

همراه شدن باران با سبزی

وی معتقد است که باران به همراه خود سبزی می آورد و می افزاید: درست است که الان هوا سرد است و آسمان در بیشتر ساعات تیره اما به بهار سبز که فکر می کنم خوشحال می شوم و دوست دارم باران طولانی تر ببارد.

 

مسلمی که دانشجو است، می گوید: بعضی وقت ها که پیش بینی کم آبی را می شنوم، نگران می شوم، نگران هوای اراک، محصولات کشاورزی، جیره بندی آب. کاش باران تا آخر پاییز ببارد و این طور نباشد که این چند روز ببارد و دیگر خبری ازش نباشد.

وی ادامه می دهد: البته امیدوارم این باریدن ها باعث ترافیک در شهر و قطعی های برق نشود.

به گفته معصومه زاوشی کارشناس اداره کل هواشناسی استان مرکزی این بارش ها تا دو روز دیگر ادامه دارد. بارانی که رحمت خداوند است و بر روی همه کس می بارد.

زاوشی با بیان اینکه علاوه بر هوای بارانی، رعد و برق نیز خواهیم اشت، افزود: : در ۲۴ ساعت گذشته استان مرکزی با بارش باران همراه بوده و میزان بارش در شهر اراک ۳.۷ میلی متر بوده است.

وی بیان داشت: در ۲۴ ساعت گذشته شازند یکی از شهرستان هایی است که بیشترین بارش را برابر (۱۲ میلی متر) را در استان به دنبال داشته است.

هم اکنون بیشتر شهرهای استان مرکزی هوای بارانی ای را تجربه می کند که موجب خوشحالی همه مردم خصوصا کشاورزان استان شده است. شیشه پنچره را باران می شوید. باران با ترانه زیبایش بر زمین فرود می آید و خداوند برکات و نعمت هایش را در دل قطره های باران بر دل زمین می فرستد تا شاهد روزهای پربارتر باشیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.