منصوری: موضوع فیش‌های حقوقی چند ۱۰ میلیونی را شفاف‌سازی کنید

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امر قضاوت دشوارترین و سخت ترین تصمیم‌گیری به شمار می رود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- محمدرضا منصوری در آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان ساوه که با حضور رئیس کل دادگستری استان مرکزی برگزار شد، با اشاره به حساسیت کار قضاوت تصریح کرد: امر قضا از آن جهت سخت است که باید در آن به گونه‌ای عمل کرد که حق مظلومی ضایع نشود و آمار پرونده‌ها کاهش یابد.

وی با تاکید بر توانمندسازی جامعه که از توصیه‌های رهبری معظم انقلاب است، تصریح کرد: اگر جامعه توانمند شود اختلافات بین مردم کاهش یافته و میزان مراجعات به دستگاه قضایی نیز به حداقل می‌رسد.

منصوری با تاکید بر ارائه آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی به کمک تدوین قانون به منظور توانمندسازی مردم تصریح کرد: نبود اشتغال اصلی‌ترین عامل بروز جرائم در جامعه است و اگر بتوانیم مشکل اشتغال مردم را با توانمندسازی آنان برطرف کنیم در واقع به خلوت شدن دستگاه قضایی از حیث مراجعه‌کنندگان کمک کرده‌ایم.

وی در ادامه با تاکید بر شفاف‌سازی امور در کشور گفت: در خصوص فیش‌های حقوقی که به عنوان موضوع جدیدی در سطح کشور مطرح شده است باید شفاف‌سازی صورت گیرد تا شاهد تغییر نگاه مردم نسبت به مسئولان نباشیم.

وی تصریح کرد: عدم شفاف‌سازی در چنین اموری موجب کاهش اعتماد عمومی شده و مردم نسبت به مسئولان بی‌اعتماد می‌شوند، از این رو باید در همه زمینه‌ها با تاکید بر اینکه دانستن حق مردم است، نسبت به اطلاع‌رسانی دقیق تلاش کنیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت تصریح کرد: مسئولین باید خود را از مظان اتهام دور کنند و شرایط را طوری فراهم کنند که خطایی در هیچ مجموعه‌ای صورت نگیرد.

به گفته وی، اجرای درست قانون و همدلی و همگرایی بین مسئولان موجب افزایش بهره‌وری شده و در عمل به منویات رهبری با روحیه انقلابی‌گری می‌توان انقلاب را در مسیر درست حرکت داد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز گفت: کار قضاوت کار بسیار سختی است و قضات ایثار بزرگی انجام می‌دهند چرا که با آخرت خود بازی می‌کنند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: عدالت‌گستری مهمترین حق شهروندی بوده و شاخص‌های آن فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

وی بیان کرد: نظام حقوقی اسلام بسیاری مترقی است و با تاکید بر استقلال قوا از حقوق شهروندی دفاع می‌کند.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: تحقق عدالت مهمترین شعار هر حکومت است.

محمد بهاروند افزود: منصب قضاوت منصبی بسیار والاست و قضات انسان‌های شریفی هستند که تنها با ترس از خدا و با شجاعت تمام اقدام به دادرسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه قضات از پشتوانه علمی بالایی برخوردارند، افزود: استقلال قضات در حکومت اسلامی بسیار منحصر بفرد است و با توکل به خدا به دنبال توسعه قضایی اجتماعی بوده و امنیت را برای مردم به ارمغان می‌آورند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم با تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام احمد چراغی رئیس سابق دادگستری و حجت‌الله درودگر دادستان عمومی و انقلاب ساوه، با اهدای حکمی هادی ملکی به عنوان رئیس جدید دادگستری و مجید علیپور به عنوان دادستان جدید شهرستان ساوه معرفی شدند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.