رونمایی از شناسنامه و کارت ملی شهید شاخص ملی در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، ابوالفضل هاشمی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اراک ۸ آبان‌ ماه در مراسم رونمایی از شناسنامه و کارت ملی شهید احمدرضا عباسی، شهید شاخص ملی در سال ۹۲، گفت: دانش‌آموزان امروز، آینده‌سازان ایران اسلامی هستند که در ترویج فرهنگی غنی و اشاعه آن نقش قابل‌توجهی را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مدارس جمهوری اسلامی با پیروزی انقلاب اسلامی از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است، اظهار کرد: با تعامل بسیجیان دانش‌آموز و فرهنگیان با سپاه علومی جاودان بین این دو نهاد مردمی شکل گرفته است؛ چراکه این دو نهاد از دیرباز به‌ویژه در دوران دفاع مقدس با یکدیگر در تعامل بودند که این همفکری تاکنون ادامه داشته و در مواقع نیاز به یکدیگر کمک می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس معلمان و دانش‌آموزان برای حفظ و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی به سپاه و دیگر یگان‌های نظامی کمک کردند،افزود: امروز نیز شاهدیم که سپاه و بسیج در یاری دانش آموزان نوجوان از هیچ تلاشی فروگذار نبودند و در راستای تداوم بخشی به نظام و ماندگاری هرچه بیشتر انقلاب کمک‌های بدون چشمداشت انجام می‌دهند.

این مقام مسئول راهیان نور را حلقه اتصال آموزش و پرورش و سپاه عنوان کرد و گفت: دانش آموزان و فرهنگیان با نشر فرهنگ بسیجی، ایثار و شهادت‌طلبی یاد و خاطره غیورمردان هشت سال رشادت را برای همیشه تاریخ زنده نگه می دارند.

وی در ادامه رسالت کنونی دانش‌آموزان و فرهنگیان را خطیر برشمرد و تعلیم و تربیت اسلامی و قرآنی را سد و گامی مطمئن در برابر تهاجمات فرهنگی بیگانگان عنوان کرد.

هاشمی همچنین با بیان این مطلب که نگاه ما به نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه طاهرین(ع) و آشنایی با سیره ایشان ما را در ولایت‌مداری و حمایت از مقام عظمای ولایت ثابت قدم‌تر می‌کند، گفت: در این برهه از زمان که کشور در موقعیت حساس به سرمی برد وظیفه آموزش و پرورش این است که با کمک خانواده ها اهداف متعالی اسلام و انقلاب را در سایه رهبری هرچه باشکوه‌تر دنبال کند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان بسیجی و فرهنگیان با حمایت‌های مردمی و رهبری و به دور از حمایت گروه و جناح خاصی به فعالیت و وظایف آموزشی و تربیتی خود ادامه می‌دهد و هیچگونه نگاه سیاسی به قشر خاصی ندارد.

هاشمی با اشاره به هشت سال دفاع خالصانه دانش‌آموزان و دانشجویان، ابراز کرد: همه مردم ایران به پیروی از قرآن و ولایت با وجود تحریم‌های سیاسی و اقتصادی در راستای آرمان‌های امام راحی و رهبری حرکت می‌کنند.

مدیر آموزش و پروزرش ناحیه یک اراک در پایان، ضمن اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز از مسئولان خواست در یوم الله ۱۳ آبان که در آستانه عزای حسینی برگزار می‌شود، حماسه دیگر خلق کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.