فعالیت سه قرارگاه تخصصی پدافند غیرعامل در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلیو به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، نورخدا قاسمی ظهر امروز در جلسه بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: در حال حاضر سه قرارگاه تخصصی پدافند شامل پدافند غیرعامل سایبری، زیستی و رافع – پرتوی در استان فعالیت دارند که مسئولیت راهبری این قرارگاه‌ها به عهده استاندار مرکزی است.

وی با بیان اینکه مرحله مقدماتی رزمایش پدافند غیرعامل سایبری امسال با هدف ایجاد گفتمان واحد و راهبری بهینه خدمات و امکانات زیرساختی این حوزه برگزار شده است، گفت: در حوزه سایبری به دنبال این هستیم رزمایش‌هایی با موضوعات تهدیدات اینترنتی و حک شدن، محدوده امنیتی سرورها را به زودی در استان برگزار کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی با اشاره به وظایف قرارگاه زیستی گفت: رصد امنیت غذایی و بهداشتی و محیط زندگی مردم از مهم‌ترین برنامه‌های این قرارگاه است که در این زمینه دستورالعمل‌های بومی‌سازی شده و منشور عملیاتی و جامع آن به زودی عملیاتی خواهد شد.

قاسمی به حداقل رساندن هرگونه تهدید دشمن را از سیاست‌های اصلی این سه قرارگاه عنوان کرد و ادامه داد: در قرارگاه رافع – پرتوی نیز برنامه‌هایی چون پیگیری آموزشی و اطلاع رسانی مطلوب از برنامه‌های اصلی این قرارگاه است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی نیز با اشاره به اینکه در بحث برنامه‌ریزی در حوزه پدافند غیرعامل در رتبه‌های برتر دنیا قرار داریم، گفت: ایران هم اینک جزو پنج کشور برتر دنیا در حوزه اقدامات پدافند غیرعامل است.

ابوالقاسم نصراللهی اظهار داشت: سیاست ما هیچ‌گاه قصد تجاوز به کشوری نبوده و در سبک و سیاق ما نیز وجود ندارد، اما در عین حال ما باید آمادگی‌های لازم را داشته باشیم که اگر دست‌ها و نگاه‌های خصمانه‌ و منفی در گوشه و کنار جهان وجود داشت و خواستند به کشور ما و اقتدار ما لطمه بزنند آمادگی کافی برای دفاع داشته باشیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.