تاکید مدیرکل حفاظت محیط زیست استان برگازشوزشدن اتوبوس های ناوگان درون شهری اراک

به گزارش مرکزی دیلی، «امیر انصاری» در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اعلام سازمان اتوبرسرانی کلانشهر اراک هم اینک ۱۸۴ اتوبوس روزانه در خطوط این شهر فعالیت می و از این تعداد ۶۷ اتوبوس گازسوز و مابقی از سوخت گازوئیل استفاده می کنند.
وی بیان کرد : با توجه به معضلات تنگی معابر در هسته مرکزی شهر و ترافیک سنگین در ساعات پرتردد صبح و عصر ، ایستایی اتوبوس های گازوئیل سوز در ترافیک به شدت در افزایش میزان الودگی هوای اراک اثرگذار است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست اراک خاطرنشان کرد: استفاده از اتوبوسهای گازوئیل سوز در شرایطی در اراک ادامه دارد که سال گذشته شهرداری این شهر ۱۴۰ دستگاه اتوبوس گازسوز خریداری کرده و در پارکینگ نگهداری می شود.
انصاری بیان کرد: مقامات شهرداری اراک هزینه های سنگین نگهداری اتوبوس های گازسوز نسبت به گازوئیل سوز را علت عدم استقبال بخش خصوصی از این اتوبوس ها اعلام کرده است.
وی اظهار کرد: اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که در نیمه نخست امسال ۸۶ روز از ایام را ناسالم بوده است که بر اساس پژوهش های موجود سهم خودروها در ایجاد این آلاینده ها ۲۱ درصد، صنعت ۴۷ درصد، ریزگردهای فرامنطقه ای ۱۵ درصد، ریزگردهای محلی ۱۰ درصد و سایر منابع پنج درصد است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۶۴۸خودروی فرسوده در استان مرکزی از رده خارج شده و می طلبد که ضمن تسریع روند این برنامه، دستگاه های متولی در اجرای طرح مدیریت ترافیک در هسته مرکزی شهر اراک نیز جدیت بیشتری داشته باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.