کنترل ۲۵ درصد تخلفات ترافیکی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی ارتقای فرهنگ ترافیکی را از سرمایه های مهم و ارزشمند اجتماعی دانست و افزود:  این استان به شدت نیازمند ارتقای فرهنگ ترافیک است.

ابوالقاسم نصراللهی ادامه داد:  تخلفات ترافیکی در حوزه درون و برون شهری هر روزه بخشی از سرمایه های انسانی استان مرکزی را با مرگ و جراحت مواجه می کند و هزینه های سربار درمانی، خسارات مالی و آسیب های اجتماعی را گریبانگیر خانواده ها می کند.

وی توضیح داد: قانون گریزی و بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی و ایمنی راکب و عابر از موضوعاتی است که امروز استان مرکزی با آن دست به گریبان است و باید به عنوان یک آسیب اجتماعی به صورت علمی و با روشهای آگانه و موثر اصلاحات لازم در این حوزه انجام شود.

بیش از ۴۰ درصد تصادفات استان به عابران پیاده بر می گردد

معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی بیان کرد: بر اساس آمار پلیس راهور بیش از ۴۰ درصد تصادفات استان به عابران پیاده بر می گردد و این موضوع نشان می دهد که باید برنامه های عمرانی شهری و جاده ای در حوزه ترافیک به موازات فرهنگ سازی فعالانه پیگیری شود.

نصراللهی بر مدیریت ترافیکی و شناخت گره های کور تاکید کرد و اظهارداشت: هر شهروند اراکی باید خود را در قبال مباحث ترافیکی مسوول و حساس بداند و به عنوان یک همیار پلیس با قانون شکنی و تخلف آشکار مقابله کند.

کنترل ۲۵ درصد تخلفات ترافیکی در سند

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مرکزی در این جلسه گفت: این سند با هدف کنترل ۲۵ درصدی حوادث و تخلفات ترافیکی، بهبود مدیریت سخت افزاری و نرم افزاری، نهادینه کردن فرهنگ قانونمداری و انضباط اجتماعی و اعمال سیاست جامع و هماهنگی ترافیکی در استان به تصویب رسیده است.

غلامرضا فتح آبادی افزود: زمان اجرای این سند سال ۹۳ پیش بینی شده و ۴۶ دستگاه اجرایی استان مرکزی با مشارکت فعالانه، ۸۵۰ برنامه عملیاتی را در حوزه ارتقای ترافیک اجرا می کنند.

وی اظهار کرد: تدوین این سند به مدت سه ماه به طول انجامیده و برای آن ۸۲۸ نفر ساعت کار کارشناسی صرف شده است.

شهر بدون پلیس، هر شهروند یک پلیس

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مرکزی توضیح داد: تربیت ۲۷ هزار و ۲۰۰ پلیس یار محله با هدف افزایش مطالبات اجتماعی، آموزش سه هزار نوآموز در مدرسه ترافیک، اجرای پنج هزار و ۴۷۵ دقیقه برنامه تلویزیونی و ۱۰ هزار و ۹۵۰ دقیقه برنامه رادیویی، ارسال دو میلیون و ۳۰۰ پیامک نفر با موضوع فرهنگ ترافیک از محورهای این سند است.

فتح آبادی اظهار کرد: برای اجرای این سند ستاد راهبردی ارتقای فرهنگ ترافیک با چهار کمیته تخصصی فرهنگی و هنری، آموزش، تبلیغات و نظارت پیش بینی شده و مفاد آن پس از تصویب در این کارگروه و تصویب نهایی در شورای توسعه و برنامه ریزی و شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی لازم الاجرا است.

وی یادآور شد: شعار محوری برای این سند «شهر بدون پلیس، هر شهروند یک پلیس» است و اعتبارات اجرای برنامه های راهبردی آن به میزان چهار میلیارد ریال از محل پنج درصد عوارض و جرایم حوادث ترافیکی و بودجه استانی پیش بینی شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.