حساس سازی مدیران اجرایی و مردم به سلامت زنان نیاز روز جامعه است

به گزارش مرکزی دیلی، دکتر «بابک عشرتی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور و رکن محوری در مدیریت و تغذیه خانوار اهمیت ویژه دارد و برنامه های فرهنگی و ارتقای آگاهی آنان از تهدیدات سلامتی و رفتارهای سالم زیستی باید توسعه یابد.
وی اظهار کرد: هفته ملی سلامت زنان از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه با شعار «فردا دیراست ، سلامت زنان را جدی بگیریم» در استان مرکزی با ۱۱ برنامه پیشنهادی در حال برگزاری است و هدف از برنامه های این هفته لزوم حساسیت و خودمراقبتی در زنان و ارتقای دانش آنان از اهمیت تحرک جسمانی، مصرف غذاهای سالم و پرهیز از استرس و رفتارهای نادرست زندگی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: یکی از برنامه های مهم این هفته بسیج زنان در مدیریت سبد غذایی و سفره خانوار است و تمامی تلاش به کار گرفته شده که زیان های مصرف بیش از حد نمک و روغن بیان شود و اهمیت مصرف مستمر سبزیجات و میوه ها در رژیم غذایی برای سلامت اعضای خانواده بازگو شود.
دکتر عشرتی افزود: توجه به ابعادمعنوی و بهداشت روانی، جدی گرفتن بهداشت فردی و سلامت و حمایت های اجتماعی زنان، بهداشت زنان سالمند، روابط زناشویی سالم ، لزوم توجه به پیشگیری از سرطان ها و توانمند سازی زنان از طریق افزایش مهارت های زندگی از دیگر محورهای برنامه های هفته سلامت زنان است.
وی بیان کرد: بالا بردن آگاهی از سنین مناسب حاملگی و فرهنگ دوران بارداری از دیگر اهداف هفته سلامت زنان است.
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی توضیح داد: آگاه سازی دختران نوجوان و دبیرستانی از برنامه های آموزش سلامت و سبک زندگی ایرانی و اسلامی از موضوعات مهمی است که در برنامه های این هفته دنبال می شود.
دکتر عشرتی اظهار کرد: معاینات دوره ای و آزمایش های تشخیصی زنان به ویژه برای سرطان های زنانه و بیماری های فشار خون ، دیابت و قلبی و عروقی از موضوعاتی است که باید با کمک رسانه ها ، تشکل های مردم نهاد و موسسات فرهنگی و آموزشی در بین زنان نهادینه شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.