جمع‌آوری ترن‌ست اراک – تهران

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، آن زمان عده‌ای هرگز فکر  نمی‌کردند این قطار فقط قرار است چند ماهی میهمان این دیار باشد.

هر روز صبح زود با صدای واگن‌هایش که روی ریل‌ها کشیده می‌شد از خواب بیدار می‌شدند و بعد از ظهرها در انتظار میهمانانی بودند که از پایتخت سوار بر آن راهی اراک می‌شدند.

مدتی است که از آن خبری نیست، می‌گویند میزبان خوبی برایش نبودیم و آن طور که باید و شاید از آن استقبال نکردیم.

بهانه‌ای که برای هواپیمایمان هم آوردند. استقبال نشد، جمعش کردیم!

سئوال اینجاست آنهایی که این قطار را به خواست خود آورده و به خواست خود بردند، پرسیدند چرا مردم استقبال نکردند، علتش چه بود، ساعت رفت و آمدش بود یا کرایه‌ ۱۴ هزار تومانی‌آن، یا تبلیغات کم و اگر هم بود بی‌اثر!

تبلیغات آیا انجام شد یا نشد و اگر شد چطور شد که نه ما که در حوزه رسانه هستیم تبلیغی از آن ندیدیم و نه مردم از آن اطلاع پیدا کردند.

بخش تبلیغات یک بخش تخصصی است و مدیر تبلیغات می‌خواهد، مدیریت نامناسب در تبلیغات فقط هزینه است که متاسفانه در بخش دولتی گریبان دولتمردان را گرفته است.

امروز بحث سفر و جاده و ماشین که می‌شود، تن همه به لرزه می‌افتد، چون می‌دانند نه جاده‌ای ایمن دارند و نه لاستیکی و نه ماشینی که آنها را سالم به مقصد برساند.

در این شرایط قطار می‌توانست وسیله‌ای مورد اعتماد برای مردم این دیار باشد.

کسی از آمدن و رفتن این قطار خبردار نشد، نه فهمیدند چرا آمد و نه فهمیدن چرا رفت، گویا این قطار فقط در آمدن و رفتن سریع بود.

امیدوار بودیم قطار سریع‌السیر اراک تهران به جای آنکه جمع شود نقاط ضعف آن بر طرف می‌شد تا به جای جمع کردن آن سرویس‌های بیشتری نیز انجام می‌گرفت، متاسفانه هر وقت که نمی‌توانیم مسئله‌ای را حل کنیم صورت مسئله را که راحت‌‌ترین کار است پاک می‌کنیم.

در شرایطی که قطار اراک – مشهد نیز یک روز در میان است و مسافران زیادی هم دارد استاندار سابق چندین بار قول روزانه کردن قطار اراک – مشهد را دادند که عملیاتی نشد، امیدواریم استاندار بومی استان مرکزی قطار اراک مشهد را هم روزانه کند و هم ورود قطارهای لوکس برای این مسیر طولانی را در دستور کار خود قرار دهد.

یکی از شهروندان اراکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک در این رابطه بیان داشت: راه‌اندازی این قطار اقدام خوبی بود چرا که مسیر اراک و تهران را در کمترین زمان ممکن سپری می‌کرد و برای دانشجویان که باید دائم در جاده‌های خطرناک رفت و آمد می‌کردند، وسیله بسیار خوبی بود.

شهلا مرادی افزود: متاسفانه مسئولان آن طور که باید و شاید بستر لازم برای استفاده مردم از این وسیله را فراهم نکردند، اگر قرار بود این قطار راه‌اندازی شود باید چندین ماه جلوتر اطلاع رسانی و تبلیغات می‌کردند، تا همه مردم از راه‌اندازی آن با خبر شوند، هم آمدنش و هم رفتنش بی خبر بود که این نشان می‌دهد مسئولان بدون برنامه‌ریزی دست به چنین اقدامی زده‌اند.

یکی دیگر از شهروندان گفت: دایر کردن این ترن‌ست حق مردم این شهر بود و نباید این حق را به بهانه نداشتن صرفه اقتصادی از مردم بگیرند، این مردم در همه صحنه‌ها حضور دارند و پشتیبان نظام هستند، مسئولان نباید اگر قرار است خدماتی را به این مردم ارائه دهند تنها به جنبه اقتصادی آن توجه کنند، در شرایطی که خود حاضر نیستند برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی آن هزینه کنند.

امیر کردی افزود: روزی نیست که در اخبار و رسانه‌ها خبری از تصادفات و کشته و مجروح شدن مردم در جاده‌ها منتشر نشود، همین چند هفته پیش بود که عده‌ای از شهروندان بر اثر ترکیدگی لاستیک یک اتوبوس جان خود را از دست دادند در حالی که اگر با وسیله‌ای مطمئن همچون قطار سفر کرده ‌بودند این  اتفاق هرگز برای آنها پیش نمی‌آمد.

وی تاکید کرد: متاسفانه ترن‌ست اراک – تهران را به بهانه عدم استقبال مردم حذف کردند، این در حالی است که مسئولان حاضر نشدند ساعت رفت و آمد آن را تغییر و قیمت بلیط را کاهش دهند.

یکی دیگر از شهروندان اراکی گفت: به دلیل وضعیت شغلی‌ام مجبور به سفر کردن زیاد هستم، هر وقت که می‌خواهم به مسافرت بروم چه با اتوبوس یا سواری و چه با خودروی شخصی خودم دلهره و ترس هم خودم و هم خانواده‌ام را در بر می‌گیرد.

محمدرضا رضایی‌منش افزود: اما زمانی که سفر من با قطار باشد با آسودگی خاطر مسافرت می‌کنم و حتی راحت در قطار می‌خوابم چرا که قطار در تمامی جهان به عنوان مطمئن‌ترین وسیله حمل مسافر شناخته شده، اما بسیار ناراحت کننده است که به خاطر مدیریت ضعیف در اطلاع رسانی و یا ضعف‌های دیگر که متوجه مسئولین است این امکان را از شهروندان اراک گرفتند و مردم را متهم به عدم استقبال کردند.

وی ادامه داد: من به دلیل شغلی که دارم از راه‌اندازی قطار ترن‌ست اراک تهران مطلع شدم، اما اگر این شغل را نداشتم شاید هیچ وقت از وجود این قطار اطلاع پیدا نمی‌کردم، در تهران و شهرهای بزرگ وقتی این چنین امکانات خوبی ایجاد می‌شود آن چنان تبلیغات می‌کنند که نه تنها آن شهر که شهرهای مجاور نیز از آن اطلاع پیدا کرده و به نوعی از این امکان استفاده می‌کنند.

یک شهروند اراکی که هنوز از راه‌اندازی ترن‌ست اراک تهران با خبر نشده بود عنوان کرد: توقع داشتن چیزی که خیلی‌ها در همین کشور دارند زیاد نیست، قطار خوب و ایمن، جاده مطمئن و بدون خطر، هوای پاک، آب سالم و… کمترین چیز‌هایی است که برای یک زندگی ساده باید از سوی دولتمردان بدون منت فراهم شود.

مسعود شیرمحمدی اذعان داشت: حالا می‌گویند ترن‌ست اراک- تهران که برای آن اطلاع رسانی صورت نگرفته و قیمت بلیت آن هم بالا بوده و ساعت آن هم به دلخواه خودشان تنظیم شده و هیچ کارشناسی مناسبی برای زمان رفت و آمد آن صورت نگرفته است پس از یک مدت زمان کوتاه جمع شد، کلانشهر شدیم ولی روستا ماندیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.