نقض صریح قوانین فیفا و AFC در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، تفاوت چشمگیر و رو به عقب جایگاه فوتبال استان مرکزی و اراک در زمانی که فوتبال ایران در اقصی نقاط کشور چند سالی است دچار تغییر و تحول و پیشرفت شده و این تحولات رو به جلو با سرعت و شتاب بسیاری در بعضی از شهرهای کشور در حال گذر است، باید از مسئولان کشوری و استانی پرسید در شرایطی که سرعت پیشرفت فوتبال در کشور شتابان است، چرا استان مرکزی و اراک حرکت وارونه و رو به عقب دارد.

با وجود امکانات بسیار خوب و زمین‌های چمن استاندارد در اراک و استان که با بسیاری از شهرهایی که در کشور در لیگ برتر فوتبال حضور دارند، قابل مقایسه نیست باید مسئولان کشوری و استانی با جدیت وارد عرصه شوند و با کشف علت‌های ناکامی فوتبال در این استان، با ارایه راهکار به حل این معضل بپردازند.

رئیس هیئت فوتبال کارگران استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: فوتبال در استان مرکزی با بی‌برنامگی‌ بی‌شماری که در حق جوانان و نوجوانان این دیار می‌شود، نابود شده و هیچ فریادرسی هم وجود ندارد که به این موضوع بسیار مهم رسیدگی کند.

محمد رجائیان اظهار داشت: بر اساس قوانین و مقررات فیفا و AFC اعضای رسمی فدراسیون‌ها و هیئت‌های فوتبال نباید در بدنه باشگاه‌ها فعالیت رسمی داشته باشند، اما متاسفانه در استان مرکزی به غیر از خراب‌کاری‌هایی که در عرصه برنامه‌ریزی و تیم‌های پایه می‌شود اجازه تصمیم‌سازی از مدیران باشگاه‌ها و بخش خصوصی گرفته و حق راهبری تیم‌ها با مدیریت خصوصی را از آن‌ها سلب کرده است.

وی تصریح کرد: زمانی که در سال ۱۳۸۱ با اشتیاق و مدیریت معاون سابق عمرانی استانداری مرکزی و حمایت نماینده مجلس، استاندار و مدیر کل تربیت بدنی وقت، مجموعه مدیریت ارشد استان تصمیم به خرید تیم و ورود به دنیای حرفه‌ای فوتبال در اراک گرفته شد همان افکار بسته و سنتی که ناشی از دوری هیئت فوتبال با دنیای نوین فوتبال و علوم روز آن و تلاش اشتباه و وارونه برای ماندن بود تا امروز گریبانگیر فوتبال استان مرکزی شده و نه تنها اجازه رشد و پویایی را از اهالی فوتبال این استان صلب کرده بلکه موجبات نزول و فروپاشی باقیمانده فوتبال کم نور و فروغ استان را فراهم کرده است.

این کارشناس فوتبال با تاکید بر اینکه پیگیری‌های اهالی فوتبال استان در فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران بی‌پاسخ مانده است، افزود: آقای کفاشیان رئیس خوش اخلاق فدراسیون فوتبال هم می‌داند که برخی روسای هیئت‌های ورزشی قدیمی در استان‌ها موفقیت‌های این رشته پرطرفدار را در دیار خود به مخاطره انداخته‌اند اما به دلیل داشتن حسن خلق حاضر نیست شرایطی را فراهم کند تا این دوستان از بدنه تصمیم سازی و فعالیت در فوتبال جدا شوند.

رجائیان ادامه داد: شما دقت کنید آقای آیت‌الهی نایب رئیس فدراسیون که رئیس هیئت فارس نیز بوده وقتی متوجه می‌شود که نمی‌تواند همزمان در دو بخش فعالیت کند به فکر استعفا از هیئت استان افتاده تا فوتبال فارس دوباره احیا شود!

وی اظهار داشت: قطعا آقای کفاشیان می‌گوید که در استان مرکزی انتخابات برگزار شده و اهالی استان این فرد را انتخاب کرده‌اند اما بنده و سایر کاندیداها با ارایه مدارک و اسناد خلاف این موضوع را به فدراسیون و رسانه‌ها ارائه کردیم و هیچ کس حاضر نشد پاسخ دهد که چرا در تشکیلات فوتبال یک استان برای ماندن و فقط ماندن این اتفاقات می‌افتد حال اینکه باید پرسید فوتبال این دیار به کجا رفته و به کجا می‌رود و  هیچ کس هم پاسخگو نیست!

رئیس هیئت فوتبال کارگران استان مرکزی تاکید کرد: با صراحت اعلام می‌کنم این بار طومار خود را با هزاران امضای اهالی فوتبال به همراه شکایت رسمی به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا تقدیم خواهیم کرد تا تکلیف صندلی ریاست هیئت فوتبال با این همه تخلف و کم کاری را مشخص کنیم.

این کارشناس فوتبال با اشاره به فعالیت‌های رئیس هیئت فوتبال استان مرکزی بیان کرد: وی از سال ۸۱ در سمت‌های مختلف باشگاه‌های حرفه‌ای اراک شامل عضو هیئت مدیره و مشاور مدیر عامل، مدیر فنی، مدیر عامل، قائم مقام مدیر عامل و… فعالیت داشته و به گواه همه عزیزان اصلی‌ترین نقش را در انتخاب مدیر عامل، سرمربی، مربی، بازیکنان و حتی تدارکات و پزشکیار تیم با نام‌های صنایع اراک، آلومینیوم اراک، شن‌سای اراک، همیاری اراک و شهرداری اراک را داشته و مدارک و مستندات و امضاهای وی در قراردادها، نامه‌های ارسالی و تحرکات اجتماعی موجود است.

رجائیان اظهار داشت: ۱۰ سال است که اراک وارد فوتبال حرفه‌ای شده آن هم با خرید امتیاز نه با تلاش و همت عوامل هیئت و در این سال‌ها چیزی که نصیب مردم و جوانان این دیار شده شکست‌های متعدد و غیر معقولی بوده که به واسطه دخالت‌های ناروای رئیس به این رشته ورزشی وارد شده است.

وی افزود: انتخاب همه مربیان و عوامل و بازیکنان تیم‌های شکل گرفته در این سال‌ها تحت نظارت و دستور رئیس هیئت بوده و اگر مربی بخواهد از سیاست‌های سنتی وی تخطی کند از گردونه حذف خواهد شد.

رئیس هیئت فوتبال کارگران استان مرکزی تصریح کرد: قوانین فیفا به دولت و مسئولین حکومتی اجازه دخالت در سیستم اداره فوتبال کشورها را نداده و با دخالت کنندگان جدی برخورد می کند.

رئیس هیئت فوتبال کارگران استان مرکزی گفت: از آن طرف به عوامل و کارکنان خود هم اجازه نداده به هیچ عنوان در هیچ رده باشگاهی و خصوصی پست و سمت بپذیرند و حال اگر یک رئیس هیئت فوتبال در طول سال‌های متمادی در سمت‌های مختلف باشگاه‌ها فعالیت کرده و حقوق دریافت کند این تخلف صریح و نقض قوانین است و باید با فساد رایج شده برخورد شود و الا گرفت و گیرهایی که امروز در قالب رشوه دادن و غش کردن و… مصطلح شده ادامه خواهد داشت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.