فرمانداری در انتظار مشخص شدن سهم آلاینده‌های صنعتی در آلودگی هوای اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک حمید رضا فراهانی بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه کارشناسی افزایش تعداد موارد سرطان در استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به آمار موجود سرطان استان باید درمان این بیماری خاص با حساسیت و جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی با تشکر از حساسیت و حضور افرادی که در مرکز شهر و در اعتراض به آلودگی هوای شهر اراک تجمع می‌کنند، افزود: افرادی که در مرکز شهر تجمع می‌کنند اظهار می‌دارند که ابتلا به سرطان در شهر اراک نسبت به میانگین کشور در رتبه اول قرار دارد.

معاون سیاسی فرماندار اراک تصریح کرد: طبق نامه‌ای که انجمن خیریه بیماری‌های سرطان استان به فرمانداری ارسال کرده است آمار ابتلای مردان به سرطان در استان مرکزی در کشور رتبه اول و در زنان در رتبه چهارم قرار دارد همچنین از یک هزار و ۴۰۰ نفر مبتلا به سرطان در اراک یکصد نفر از این افراد کودکان هستند.

فراهانی ادامه داد: شهر اراک به دلیل صنعتی بودن و وجود آلاینده‌های صنعتی بستری برای بیماری‌زا بودن دارد که عمده‌ترین مشکل آلایندگی این شهر در گذشته مسئله آب‌های آلوده بوده که در حال حاضر بر طرف شده است همچنین نیروگاه شازند، شرکت آلومینیوم سازی از دیگر عوامل آلایندگی شهرستان اراک هستند.

وی بیان کرد: فرمانداری اراک آمادگی تشکیل کارگروهی در خصوص بیماری سرطان را دارد و از متخصصان دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل محیط زیست استان دعوت می‌کند در این کارگروه فعالیت کرده و اطلاعات و آمار دقیق را جمع‌آوری کرده تا بتوانیم در بحث کنترل و کاهش بیماری سرطان در سطح اراک اقدامات لازم را انجام دهیم.

معاون سیاسی فرماندار اراک با اشاره به حساسیت و پیگیری فرمانداری اراک در بحث آلاینده‌های صنعتی و عوامل تاثیر گذار آن در آلودگی هوای اراک گفت: از اداره کل محیط زیست استان درخواست شده است تا عوامل مهم آلودگی هوای اراک را شناسایی کرده و مشخص کند هر کدام از این آلاینده‌ها چند درصد و چه میزان تاثیر مخرب را ایجاد کرده است.

فراهانی اظهار داشت: آلودگی آب اراک به صورت صد در صد برطرف نشده اما در وضعیت مطلوب قرار دارد که اطلاعات قدیمی در خصوص آلودگی آب این شهرستان به خصوص در بحث محیط زیستی در مرکز بهداشت اراک موجود است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.