آغاز بکار دفتر فن بازار منطقه‌ای استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، فرهاد اسکندری، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی در ابتدای این مراسم گزارشی از ارتباط کمیته صنعت و دانشگاه در استان ارائه داد و گفت: از این پس باید با برگزاری نشست‌های مختلف در سطح دانشگاه‌ها، نهادها و کانون‌ها در حوزه ارتباط بین صنایع و دانشگاه‌ها توسعه همه جانبه داشته باشیم.

وی افزود: این استان استانی صنعتی و دانشگاهی است و بالغ بر ۸۴ واحد دانشگاهی با ۱۲۰ هزار نفر دانشجو و دو هزار و ۷۰۰ بنگاه صنعتی مادر، متوسط و کوچک با ۱۶۰ هزار نیروی انسانی در آن وجود دارد و از نظر صنعتی جزو استان‌های برتر کشور بوده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

اسکندری با اشاره به وضعیت جغرافیایی استان مرکزی بواسطه قرار گرفتن در کریدور ارتباطی کشوری و عبور و مرور استا‌نهای مختلف از این کریدور عنوان کرد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتباط دانشگاه و صنعت از سال ۹۰ و اعلام شعار حماسه سیاسی، اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، ایجاد کمیته صنعت و دانشگاه نیز در این استان پایه‌ریزی شد.

معاون سیاسی انتخاباتی استانداری مرکزی ضمن تاکید بر لزوم کاهش اتکا به نفت و حرکت به سمت تولید عنوان کرد: رهایی از وابستگی به نفت در گرو تقویت شرکت‌های دانش بنیان است.

وی گفت: دانشگاه‌ها باید بتوانند از طریق کارهای پژوهشی و تبدیل آنها به فن‌آوری به درآمدهای صنعتی دست یافته و مستقل شوند.

اسکندری به ایجاد کلینیک‌های مختلف صنعت در شهرستان‌های نراق، ساوه، دلیجان و اراک اشاره کرد و گفت: شهرک نانو در نراق تشکیل شده است و در حال حاضر آماده واگذاری است.

وی افزود: فن‌بازار منطقه ای استان مرکزی در واقع نمایندگی شبکه فن‌بازار ملی در گستره محدودتر استان مرکزی بوده و به صورت تخصصی و متمرکز در منطقه جغرافیایی استان فعالیت می کند و دارای صفحات اختصاصی در سایت شبکه فن‌بازار ملی است و اطلاعات کلیه دانشگاه‌ها، شرکت‌ها، نمایشگاه‌ها و موسسات استاندارد در تعامل با سایر مجموعه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با علم و فن‌آوری در استان را پوشش می‌دهد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.