انتشار ششمین نشریه تخصصی گردشگری آرتا

به گزارش مرکزی دیلی، عباس احمدی، سردبیر نشریه آرتا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، ویژگی های این نشریه را تخصصی بودن در حوزه گردشگری عنوان کرد که اخبار و اطلاعات روز گردشگری کشور، استان و بحث های زیست محیطی را در خود جای  داده و همچنین حاوی اخبار و مطالب آموزشی پیرامون شاخصه‌های میراث فرهنگی و صنایع دستی است.

این دانشجوی مدیریت جهانگردی دانشگاه پیام نور فرمهین، در خصوص توزیع نشریه دانشجویی تخصصی گردشگری آرتا، به محدودیت بودجه اشاره کرد و افزود: این نشریه که به صورت گاهنامه منتشر می شود در حوزه دانشگاه پیام نور فرمهین توزیع می شود و این شماره از نشریه به علت رویکرد گسترده تر سعی داشته است تا بتواند عموم را هم مخاطب خود قرار دهد. قابلیت این شماره از نشریه برای راهنمایی مسافرانی که به آژانس های مسافرتی مراجعه می کنند سبب شد تا یک نسخه از نشریه میان آژانس ها توزیع شود که به علت محدودیت بودجه و هزینه بر بودن چاپ آن به صورت الکترونیکی بر روی سی‌دی توزیع شده است.

احمدی، در ادامه، در خصوص هیئت تحریریه این نشریه و تأمین هزینه انتشار آن اظهار داشت: تیم تحریریه شامل ۱۲ نفر از دانشجویان رشته مدیریت جهانگردی پیام نور فرمهین و یک نفر نیز فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته توریسم است. این هیئت ۱۳ نفره کمک ناچیزی از دانشگاه برای انتشار این نشریه دریافت می کند و هزینه آن توسط دانشجویان تأمین می شود.

وی به عناوین این شماره از نشریه در بیش از ۲۰ عنوان در سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اشاره کرد.

سردبیر نشریه آرتا، در توضیح بحث های تخصصی در بخش اخبار و اطلاعات میراث فرهنگی، به دو موضوع «عمران و نوآوری» و «آموزش مرمت و باز زنده سازی اماکن آثار تاریخی و هنری» اشاره کرد.

احمدی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع «عمران و نوآوری» به ساخت و سازهایی که در زمان گذشته انجام شده و به ابتکار و ابداعاتی که سازنده اثر در نوع ساخت و ساز ایجاد کرده است، اختصاص دارد؛ به طور مثال، تخت جمشید به عنوان بزرگترین سازه سنگی جهان یک حرکت ابداعی در زمان هخامنشیان است و یا ساخت طاق بستان در دل کوه در زمان ساسانیان، عملی مبتکرانه درآن زمان محسوب می شود در این راستا می توانیم بادگیرهایی را که با کارکردخنک کردن هوا در مناطق کویری ساخته شده اند را به اسم ایران، به عنوان یک ابتکار سازه ای در جهان ثبت کنیم.

در بخش صنایع دستی این نشریه، میناکاری استان مرکزی مورد تحلیل قرار گرفته است که سردبیر نشریه آرتا ضمن اشاره به آن، تاکید کرد: در این بخش رونق میناکاری در استان مرکزی و اشتغال ۵۰۰ نفر توسط رضا چاووشی، استادمیناکار اصفهانی، بررسی شده است.

احمدی در ادامه اذعان داشت: به علت رویکرد این نشریه و تاکید بر بخش گردشگری، حجم مطالب در این بخش بیشتر از سایر بخش‌ها است.

وی ادامه داد: در بخش گردشگری به‌طور تخصصی به معرفی کامل هتل امیرکبیر پرداختیم و این بخش شامل معرفی تعدادی از هتل های پنج ستاره ایران، معرفی هتل های خاص دنیا و معرفی ۱۳ جاذبه طبیعی در ایران است.

این دانشجوی مدیریت جهانگردی دانشگاه پیام نور فرمهین، اذعان کرد: جاذبه های گردشگری استان را در شماره قبل مورد هدف قرار دادیم و در این شماره از نشریه در بخش معرفی جاذبه های استان، تنها به معرفی امام‌زاده یحیی(ع) در نراق، پرداختیم.

چندین صفحه از این نشریه به معرفی وب‌سایت‌های معتبر گردشگری، اختصاص دارد که احمدی ضمن اشاره به آن، اظهار کرد: این نشریه دو زبانه است و چندین بخش از جاذبه های گردشگری به‌طور گلچین به زبان انگلیسی  برگردان شده است.

وی به دو مصاحبه در این نشریه اشاره کرد و گفت: مصاحبه‌ای در این شماره به کارآفرینی در حوزه گردشگری اختصاص یافته است و مصاحبه شاخص ما با علی محصولی، از اعضای شورای شهر اراک، در خصوص گردشگری شهری با محوریت زیبا شناختی شهری، است.

 سردبیر نشریه تخصصی دانشجویی آرتا در پایان، گفت: چند نسخه از این نشریه در قالب سی‌دی به سازمان میراث فرهنگی استان ارجاع می‌شود تا علاقه‌مندان از این طریق امکان دسترسی به گاهنامه را پیدا کنند.

این نشریه در ۷۲ صفحه تنظیم شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.