برگزاری آیین عمامه گزاری دانش آموختگان حوزه های علمیه استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، در این آیین ۵۲ نفر از دانش آموختگان حوزه های علمیه امام خمینی(ره)، شیخ «محمد ابراهیم خوانساری» و آقا ضیاءالدین اراک، امام خمینی(ره) خمین، حضرت ولیعصر(عج) محلات، حضرت قائم(عج) محلات و صاحب الامر(عج) آشتیان که شش سال تمام در این مراکز علمی به تحصیل علوم اسلامی اشتغال داشته و موفق به کسب درجه سطح یک حوزوی شده اند با دستان آیت الله دری «قربانعلی نجف آبادی» نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، « محمد حسین مقیمی» استاندار استان مرکزی، حجت الاسلام شیخ «محمد قاضی زاده» رییس حوزه علمیه شیخ «محمد ابراهیم خوانساری» و سید «احمد میرمهدی» تلبیس شده و عمامه های خود را بر سر نهادند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این آیین گفت: لباس روحانیت سردوشی امام زمان (عج) است و این قشر از جامعه باید در راستای نهادینه کردن ارزش های اسلامی در جامعه تلاش مضاعف کنند.

آیت الله «قربانعلی دری نجف ابادی» افزود: روحانیت باید قانون و دستورات الهی را به خلق خدا نشان دهند تا بر اساس آن فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی در جامعه نهادینه شود و جامعه رنگ و بوی خدایی پیدا کند.

وی ادامه داد: حوزه فعالیت روحانیت وسعت زیادی دارد و در همه امور فرهنگی، مدیریتی، مالی و معنوی موثر هستند و از همه مهمتر اینکه مردم نیز در تمام مسائل معنوی به این قشر از جامعه مراجعه می کنند.

امام جمعه اراک افزود: فهم دینی در جامعه باعث می شود جواب همه مسائل را در دین پیدا کرد بنابراین روحانیان باید تلاش کنند که از طریق موازین دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) در بالا بردن فهم دینی مردم گام بردارند.

وی اضافه کرد: طلبه ای که می خواهد در این کار قدم بردارد باید اول خودش از تمام محرمات دوری کرده و به انجام واجبات اهتمام ورزد چرا که در این صورت مردم به او اعتماد کرده و از رفتار این قشر از جامعه الگوبرداری می کنند.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: در گذشته عالمانی بزرگی همچون امام خمینی(ره)، شیخ «عبدالکریم حائری»، آیت الله «بروجردی»، شیخ «محمد ابراهیم خوانساری»، آیت الله ‘بهجت’ و بسیاری دیگر با تمام سختی ها و مشکلات به تبلیغ دین مبین اسلام پرداختند و امروز این علم سبز امام صادق(ع) در دست شما جوانان غیرتمند قرار گرفته است بنابراین شما نیز باید از جان و دل این بار معنوی را به دست آیندگان بسپارید.

هم اکنون ۱۵ حوزه علمیه برادران و خواهران در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.