برگزاری دومین نشست مقدماتی کمیته علمی صنعت

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، در این نشست که در محل نیروگاه حرارتی شازند انجام شد احسان منصوری مسوول دبیرخانه گفتمان نخبگان جهاد دانشگاهی استان مرکزی به تشریح مبانی این طرح در حوزه های مختلف پرداخت و با بیان اینکه این طرح  از شهریور ماه سال گذشته در استان مرکزی کلید خورده است، اظهار کرد: موضوع گفتمان نخبگان توسط مقام معظم رهبری در جلسات متعدد و در دیدار با دانشگاهیان و نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی مطرح شده است و ایشان به ایجاد فضای گفتمانی در جامعه و تصمیم‌سازی‌هایی براین اساس که به تصمیم‌گیری در جامعه ختم می‌شود تاکید داشتند.

وی افزود: این طرح برای نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی نیز تشریح و با استقبال ایشان بویژه در حوزه اجرای مطالبات مقام معظم رهبری مواجه شد و به دنبال آن جلسات کارشناسی بسیاری در جهاد دانشگاهی استان شکل گرفت، همچنین کمیته علمی متشکل از روسای دانشگاه‌های استان نیز در قالب این طرح تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بر روی این طرح ۶ ماه کار کارشناسی عمیق انجام شده است، گفت: ۷۰ مصاحبه توسط دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا به عنوان دو خبرگزاری مهم در استان و کشور با نخبگان علمی و مسوولین استانی جهت قرارگرفتن در فضای گفتمان نخبگان حول مطالبات مقام معظم رهبری انجام شد.

منصوری با بیان اینکه ماحصل این گفت‌و گوها به صورت ویژه‌نامه‌هایی در سطح استان منتشر شد، افزود: اولین نشست در فضای آموزش عالی به بررسی آموزش عالی استان و با تکیه بر سند برنامه پنجم توسعه انجام شد و نشست اصلی در آبان‌ماه با حضور آیت‌الله دری نجف‌آبادی، استاندار و نخبگان حوزه دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

مسوول دبیرخانه گفتمان نخبگان جهاد دانشگاهی استان مرکزی خاطرنشان کرد: نماینده‌ای از وزارت علوم در این نشست حضور خواهد داشت تا گزارشات به مسوولین ملی انتقال داده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه همین مدل را با محوریت صنعت استان در اوایل زمستان اجرا خواهیم کرد، توضیح داد: در این راستا کمیته علمی متشکل از کارشناسان و متخصصان صنعت و معدن استان و مدیران عامل فعال در حوزه صنایع ایجاد خواهد شد. در این کمیته علمی ۲۰ تا ۳۰ نفر از کارشناسان که در حوزه صنعت استان حرفی برای گفتن دارند معرفی شده و پس از انجام گفت‌گوهایی با آنان در خبرگزاری ایسنا، این مصاحبه‌ها به کمیته ارسال خواهد شد و افراد قوی‌تر انتخاب و آسیب‌ها، موانع، پیشرفت‌ها و چشم انداز صنعت استان در قالب این گفت‌و گوها بررسی می‌شود.

منصوری خاطرنشان کرد: گفتمان انجام شده با صاحبان صنایع در راستای بررسی مشکلات و راهبردهای این حوزه به سندی تبدیل شده و به مسوولین ملی ارائه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حمید بادرستانی نیز در این نشست اظهار کرد: اجرای طرح گفتمان نخبگان اقدام خوب و جدیدی است که قطعا نتایج خوبی برای صنعت استان خواهد داشت.

مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند ضمن تاکید بر رشد بی‌حساب و کتاب صنعت و توسعه ناپایدار آن، گفت: رشد ناهمگون صنعت و آلودگی‌های زیست محیطی سبب شده است تا مردم و مسوولین به یکباره به فکر حل معضلات و مشکلات این حوزه بیافتند.

وی ضمن اشاره به انجام برنامه‌ریزی‌های درازمدت و اندیشمندانه در کشورهای توسعه یافته در راستای توسعه و تقویت صنایع عنوان کرد: جانمایی فیلتراسیون جزو لاینفک در نیروگاه‌های ژاپن است در حالیکه در کشور ما نیروگاهی پیدا نمی‌شود که از سیستم فیلتراسیون برخوردار باشد.

در این جلسه پیام خلیلی از شرکت گداختار اراک و حمید بادرستانی مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند به عنوان نمایندگان صنعت در کمیته علمی نخبگان حوزه صنعت انتخاب شدند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.