کلانشهر اراک ۸۳ روز آلوده را از ابتدای سال جاری سپری کرد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، امیر انصاری در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک، افزود: اکثر موارد آلاینده هوای کلانشهر اراک مربوط به آلایندگی کارخانه ها، آلایندگی تردد خودروها و موتورسیکلت ها و همچنین گرد و غبار، ریزگردها و ذرات معلق در هوا می باشد.

وی با عنوان نمودن این مطلب که در سطح استان مرکزی ۱۶۶ واحد صنعتی آلاینده شناسایی شده است، ادامه داد: در سطح شهر اراک نیز ۵۰ واحد صنعتی آلاینده شناسایی و به آنها اخطار داده شده است که از این تعداد ۲۵ واحد صنعتی آلاینده تعطیل شده و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: انتقال صنایع آلاینده به خارج از محدوده شهری اراک تا شعاع ۳۰ کیلومتر و تغییر دیگ های قدیم به جدید در کارخانه های آلاینده، از اقدامات مهمی است که برای کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک در حال انجام می باشد.

انصاری تصریح کرد: در خصوص انتقال بخش آند کارخانه آلومینیوم سازی به شهرک صنعتی خیرآباد اقدامات لازم انجام شده و بخش آند این کارخانه در حال انتقال به منطقه خیرآباد می باشد.

وی بیان داشت: کمیته ویژه ای نیز برای بررسی مشکلات و تهدیدات دریاچه میقان تشکیل شده تا پس از بررسی های لازم تصمیمات مقتضی در این خصوص اتخاذ شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در پایان تأکید کرد: اولویت سازمان حفاظت محیط زیست کشور بعد از دریاچه ارومیه، بحث آلودگی هوا در استان مرکزی می باشد.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. شهروند گفت:

    واقعا متوجه شدیم انتخاب شهردار بومی بعنی چی!!!!
    دو تا از کاندید های شهرداری مازندرانی و همدانی هستند !!!!!
    خدا آخر هاقبت این شهر را بخیر بکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.