نشست آموزشی «نهج‌البلاغه و تربیت قرآنی» در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امروز، ۲۳ اسفند‌ماه جاری در آخرین نشست از سلسله نشست‌های آموزشی نهج‌البلاغه و تربیت قرآنی، گفت: انسان‌ها با درس گرفتن از طبیعت باید دانش دینی خود را در زمینه‌های اعتقادی و معرفتی ارتقا بخشند و خود را برای رسیدن به معرفت‌الله آماده سازند.

وی با تأکید بر اینکه دو مبحث توحید و خداشناسی از مباحث اعتقادی بشر محسوب می‌شود، ادامه داد: باور داشتن روز رستاخیز و معاد با الهام گرفتن از کلام وحی می‌تواند مهم‌ترین پایه و اساس اصول معرفتی باشد که انسان‌ها همواره باید مد نظر قرار دهند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه تحولات طبیعت را تأکیدی بر حقانیت و جاوادنگی خداوند متعال بیان کرد و افزود: حضرت باریتعالی با تحولات عدیده در طبیعت به انسان‌ها می‌آموزد که همه چیز در ید قدرت اوست و اوست که موتها را در زمان خود زنده می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نظم، برنامه‌ریزی و حساب‌رسی را از ابعاد عملی طبیعت برشمرد و اضافه کرد: تمامی عالم وجود به ما درس می‌دهد و جامعه بشریت با قرار گرفتن در عالم می‌آموزد که تمام ابعاد زندگی خود را باید بر پایه این سه شاخصه مهم پایه‌گذاری کرده تا دستخوش تغییرات مفید قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اگر به بهار به دید فرصت الهی نگاه کنیم؛ قطعاً می‌توانیم از آن در زندگی دنیوی و اخروی استفاده کنیم و ملزم خواهیم شد که تمام فعالیت‌های خود را بر طبق موازین اسلامی و قرآنی پیاده کنیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگر از سخنان خود، ایام نوروز امسال را مقارن با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بهار امسال با سالروز شهادت این بزرگ بانوی اسلام مقارن شده است باید تمامی شئونات رعایت شده و مردم در بسط و گسترش فرهنگ فاطمی همواره کوشا باشند.

وی با تأکید بر اینکه رضایت پروردگار مهم‌ترین هدف در زندگی است، اذعان کرد: همواره باید در تمام مرحل زندگی سعی کنیم از دایره دستورات الهی پا را فراتر نگذاریم و در همه زمینه‌ها رضایت ذات اقدس احدیت را لحاظ کنیم.

آیت‌الله دری نجف آبادی در ادامه سخنان خود جوانان و خانواده‌ها را به آموختن سبک زندگی بر اصول نگارش شده در نامه ۳۱ نهج‌البلاغه توصیه کرد و افزود: پس از خداوند متعال و نبی مکرم اسلام(ص) حضرت علی با سخنان ارزشمند در این کتاب گهربار زندگی اسلامی را به مردم آموزش دادند.

امام جمعه اراک ادامه داد: در نامه ۳۱ نهج‌البلاغه حضرت علی(ع) تمامی ابعاد و اسلوب‌های زندگی را به فرزند بزرگوارشان امام حسن مجتبی(ع) آموزش دادند؛ لذا می‌توان تمام چارچوب‌های زندگی را در این نامه پرمغز جستجو کرد.

وی با اشاره به اینکه انسان باید تمام حریم‌ها را رعایت کرده و از احکام شرعی خارج نشوند، لزوم رعایت عفاف و حجاب را از جمله عواملی عنوان کرد که از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی همچنین تفکر را چراغ راه انسان و موجبات گسترش بصیرت برشمرد و خاطرنشان کرد: افرادی که همواره در زندگی خویش به‌دنبال افزایش بصیرت هستند، از عمر و مال خود بهره کافی و وافی را خواهند برد و به پیشرفت‌های قابل ملاحظه دست خواهند یافت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان، رعایت اصول اسلامی، اخلاق فاطمی و دوری از اسراف و تبذیر را به بانوان تأکید کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.