رجایی:سفر نیویورک فرصت طلایی برای معرفی دیپلماسی اعتدال ایران اسلامی است

به گزارش مرکزی دیلی، عباس رجایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رییس جمهوری ایران به عنوان سفیر و پیام آور صلح ، آشتی و اعتدال در اجلاس نیویورک حضور یافته که این رویداد در شرایطی که منطقه خاورمیانه در التهاب بحران ها و چالش های متعدد می سوزد از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است.
وی گفت : لفاظی وزیر جنگ صهیونیستی در آستانه سفر رییس جمهوری ایران به نیویورک و همچنین جریان جانبدارانه هدایت خبری از سوی برخی رسانه های وابسته به صهیونیزم در روزهای اخیر بیانگر اهمیت این سفر در شکل گیری مناسبات آینده دنیا با ایران و تحولات خاورمیانه است که نباید دست کم گرفته شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جریان سازی های اخیر خبری که درآستانه سفر رییس جمهوری به نیویورک تشدید شده است با محوریت سنگ اندازی در تسهیل روابط ایران با جهان و ایجاد مانع در رفع تحریم ها و تش زایی بین ایران و آمریکا طراحی شده که نشان هراس صهیونیست ها از قدرت دیپلماسی ایران است.
وی یادآور شد: این سفر حامل نوعی رویکرد و گفتمان جدید بر مبنای صلح، تکیه بر توانمندی و اقتدار ایران و بیان عزتمندی اخلاقی و تکریم جایگاه ایرانیان است و از این منظر می تواند به عنوان رخدادی برجسته در حوزه سیاست خارجی در عرصه بین الملل مطرح باشد.
رجایی ادامه داد: هیات اعزامی ایران به اجلاس نیویورک با اصول سیاست (برد / برد ) و دیپلماسی اعتدال با تکیه بر منافع ملی و بهره گیری حداکثری از ظرفیت ها به نفع کشور در مذاکرات حاضر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این سفر از جنبه های مختلف در کانون توجهات دیپلماتیک و رسانه ای دنیا است و گمانه زنی ها و تحلیل های مختلف در این خصوص بیانگر آن است که یکی از مهمترین تحولات تاریخی در حال شکل گیری است.
رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای روحانی به نمایندگی از ملتی در اجلاس سالانه نیویورک حاضر شده که با اراده ای محکم نشان داده درپی تعامل و تفاهم با کشورهای مختلف جهان بر اساس احترام متقابل می باشد و از مجامع جهانی و سایر کشورها انتظار دارد که حقوق آنها را به رسیمت بشناسد و کینه توزی و نگاه خشونت بار را کنار بگذارند.
رجایی یادآور شد: ایرانیان مقیم آمریکا بخشی از سرمایه های عظیم فکری و انسانی جمهوری اسلامی هستد و دیدار رییس جمهوری با آنان می تواند ظرفیت های موجود در این حوزه را در باروری برنامه های نظام و توسعه کشور فراهم آورد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.