رجایی:سیاست نرمش قهرمامانه برگ برنده نظام در روابط خارجی است

به گزارش مرکزی دیلی،عباس رجایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سخنان اخیر رهبر فرزانه انقلاب تاکید ویژه بر اقتدار نظام با بهره گیری از ابزار و روش های نرم دیپلماسی و استفاده از ادبیات هوشمندانه در این عرصه داشت که بر راهبردهای اصلی و ارزشهای انقلاب استوار است.
وی اظهار کرد: کشور جمهوری اسلامی امروز باید بتواند با لحن و ادبیات همراه با ملاطفت و دانایی محوری همگام با عرف دیپلماسی جهان، منافع خود را تضمین و اهداف حاکمیت اسلامی را مقتدرانه تثبیت کند.
رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایران به عنوان کشور الهام بخش برای ملت های تحت ستم جهان و لنگرگاه اصلی ثبات خاورمیانه مطرح است و ارکان نظام بایستی با بصیرت و هوشمندی تام راهبردهای حکیمانه رهبری را در خصوص مسیر شئون اصلی نظام تقویت کنند.
رجایی خاطرنشان کرد: به یمن حرکت های حکیمانه در سه دهه انقلاب امروز ایران از لحاظ تراز و موقعیت سیاسی و قدرت علمی در جایگاه موثری قرار دارد و توانمندی در حوزه های نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، هوا فضا، سلول های بنیادین، رادیوداروها و علوم هسته ای برخاسته از این تیزهوشی است.
وی توضیح داد: فهم صحیح مناسبات جهانی و استفاده ظریف از فرصتها، سیاست حاکم بر قطار دیپلماسی بین المللی است که ایران نیز با بهره گیری از این روش حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های موفق خارحی با ادبیات مذکور پیشنهاد برگزاری رفراندوم تعیین نوع حکومت برای تمامی ساکنان سرزمین اشغالی و آورارگان بیرون از وطن بود که تا به امروز در سایه سکوت معنادار صهیونیست ها باقی مانده است.
رجایی توضیح داد: رهبری معظم انقلاب به درستی قدرت نرم نظام را در سخنان اخیرشان برجسته کرده اند و با تاکید بر اینکه بیداری اسلامی ناشی از مشی متعادل، عقلانی و اثرگذار جمهوری اسلامی است ضرورت توجه به اصول وخطوط اصلی نظام را در همه سطوح و برنامه ها مطرح کرده اند.
وی یادآور شد: حضورقدرتمندانه رییس جمهوری در نشست شانگهای و سوگیری دقیق ایران در معادلات سوریه نمونه هایی از نرمش قهرمانانه و عرض اندام موفق سیاست های خارجی بر مبنای منطق و محاسبه علمی است که باید روز به روز تقویت شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.