رجایی:ارتقای ترازبین المللی ایران دستاوردحضور رئیس جمهوری درسازمان ملل

به گزارش مرکزی دیلی، عباس رجایی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سیاست خارجی دولت بر مبنای خردورزی و پیام های وحدت، نوع دوستی و تعامل سازنده با کشورهاست و حضور پررنگ رییس جمهوری کشورمان در سازمان ملل مسیر دستیابی به این سیاست را هموارتر می کند.
نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سوگیری های هوشمندانه در حوزه روابط خارجی و نگاه جدید دیپلماسی در کوتاه مدت تاثیرات مطلوب خود را داشته به گونه ای که عربستان از دکتر روحانی برای حضور در حج تمتع امسال دعوت کرده و تمایل کشورها به ارتباط با ایران محسوس است.
رجایی گفت: عزتمندی کشور و تقویت قدرت چانه زنی در چارچوب منافع ملی ضرورتی است که برای کمرنگ کردن سیاست های تحمیلی و ناعادلانه علیه ایران و دفاع از حقانیت جمهوری اسلامی باید بدرستی ازآن بهره گرفته شود.
وی ادامه داد: منشور برنامه های دولت بر تدبیر و امید و استفاده از عقلانیت و تکریم بنا شده و جاری شدن این منش در روابط با سایر ملل، قدرتمندی زبان دیپلماسی جمهوری اسلامی را نشان می دهد.
وی درخصوص مسائل سوریه گفت: در جریان تنش های سیاسی اخیر سوریه ، ایران به عنوان چکش تعادل بحران های منطقه ای عمل کرد و تاثیرگذاری سیاست های ایران در بازدارندگی وقوع جنگ به گونه ای است که رسانه های بین المللی به آن اذعان دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.