بهره برداری از نخستین زمین آتش در پالایشگاه امام خمینی(ره)

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری مهر، مدیر عامل پالایشگاه امام خمینی(ره) در این مراسم گفت: لزوم آموزش اطفاء حریق و نیاز به زمین آموزش آتش در پالایشگاه از ضروریات است که با پیگیری اداره H.S.E و تلاش همکاران درواحدهای پالایشگاه از جمله ایمنی و آتش نشانی به بار نشست.

سید علی اکبر میرقادری با تاکید بر پیشگیری وآموزش فراگیر کلیه کارکنان نسبت به نکات ایمنی بیان کرد: باید با توجه به وجود زمین آتش و امکانات موجود بیشتر از گذشته برای ایجاد و حفظ آمادگی نیروها و حراست این مجموعه عظیم و سرمایه ملی تلاش مضاعف نمود .

با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه آموزش HSE در حفظ و نگهداری سرمایه و تجهیزات، سلامت پرسنل و محیط زیست پیرامون و همچنین ضرورت به روز بودن اطلاعات تئوری و عملی کلیه پرسنل در حوزه مباحث آتش و اطفاء حریق، در محیط مخاطره آمیز پالایشگاهی ، ادارهHSE شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند در سالهای گذشته اقدام به احداث زمین آموزش آتش نشانی نمود.

زمین مذکور در ابتدا در ابعاد ۱۸× ۱۵ متر مربع و با تجهیزات بسیار مختصر شامل دو عدد تشک شروع به کار نمود که در نهایت در محدوده طرح توسعه پالایشگاه قرار گرفت و تخریب گردید . در سال ۱۳۹۰ زمین آتش با پیگیری های فراوان مجدداً در چرخه احداث قرار گرفت و فضاسازی و تسطیح گردید که در نهایت زمین فوق توسط طرح توسعه در سال ۱۳۹۱ انجام شد .

از آنجا که اجرای مراحل Piping توسط پیمانکار هزینه بر بود، با پیشنهاد اداره HSE و موافقت مدیریت این مرحله با پیگیری ادارات خدمات فنی و مهندسی ، تعمیرات و خدمات انجام گرفت و در نهایت با تلاش مداوم مجموعه به ویژه واحد آتش نشانی ، زمین آموزش آتش نشانی با کمترین هزینه و تنها با بهره گیری از ادوات بلا استفاده موجود در کارگاه و … تجهیز گردید .

شبیه سازی بخشی از تأسیسات پالایشگاهی در این زمین شامل تشکهای تست فوم ، پمپ جهت تمرین اطفاء، PIPE افقی جهت تمرین استفاده از دستگاه تنفسی ، نمونه مخزن، اتاقک انفجار، حوضچهL جهت مهار آتش با آب ، فلنج هوایی و زمینی، دیوار آتش، اتاقک دود انجام گرفته و امکان آموزش عملی اطفاء حریق برای کلیه پرسنل عملیاتی ، تعمیراتی و ستادی فراهم شد ه است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.