تاسیس پنج دفتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع بیگانه در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مرکزی سیدˈمجتبی آل یاسینˈ افزود: تاکنون دو دفتر در اراک، دو دفتر در ساوه و یک دفتر در دلیجان که شهرستانهای مجاز استان برای حضور اتباع هستند، بر اساس ضوابط مربوطه تاسیس شده است.

وی اضافه کرد: این دفاتر بر اساس مصوبه ابلاغی و در اجرای تصمیمات کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی کشور،تاسیس شده اند.

وی از ارائه طرح جدید وزارت کشور با همکاری دیگر دستگاهها برای تمدید کارت های آمایش (شناسایی) اتباع بیگانه خبر داد و گفت: اتباع خارجی مشمول طرح باید با مراجعه به این دفاتر نسبت به انجام امور خود در خصوص اقامت، اشتغال و مسائل اداری اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: دفاتر کفالت اقامت، اشتغال و امور اداری اتباع خارجی در مقطع کنونی صرفا اتباع افغانی دارای اقامت قانونی دارای کارت آمایش را تحت پوشش قرار خواهند داد.

وی با بیان اینکه اتباع افغانی دارای گذرنامه حاوی روادید یا اقامت معتبر و پناهندگان جمعی مشمول مراجعه به دفاتر کفالت هستند، خاطرنشان کرد: اتباع و پناهندگان افغانی باید با مراجعه به سایت www.samandehi-nobat.ir نسبت به اخذ نوبت برای مراجعه به دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان اقدام نمایند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی گفت: اتباع و مهاجرین افغانی در استان صرفا می بایست در یکی از شهرستان های اراک، ساوه و دلیجان استقرار داشته باشند و اجازه تردد یا جابجایی بدون اخذ برگ تردد را ندارند و نیز بر اساس قانون حق حضور ،اقامت و اشتغال در سایر شهرستانهای ممنوعه استان شامل محلات، زرندیه، تفرش، آشتیان، کمیجان، خنداب، شازند و فراهان را ندارند.

آل یاسین گفت: تمامی اتباع افغانی دارای کارت آمایش ۸ می توانند پس از اتصال به اینترنت در منزل، محل کار و یا کافی نت به سامانه اینترنتی ذکرشده مراجعه کرده و به سهولت ثبت نام نمایند.

وی بیان کرد: دفاتر کفالت به هیچ وجه حق دخالت در امور حاکمیتی را نداشته و صرفا بخش های تصدی گری اموری که از سوی کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی کشور به آنان تفویض می شود را تحت ضوابط، نظارت دقیق و در مدت زمان معین برای آن دسته از اتباع خارجی که به آنان معرفی شوند را عهده دار خواهند بود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی اظهار کرد: فهرست امور اداری که دفاتر کفالت، مجاز به ارائه آنها می باشند، در این دفاتر نصب شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.