پیکر نیمه‌جان مطبوعات ساوه و تیر خلاص شرکت پست؛

به گزارش مرکزی دیلی، در همین رابطه سردبیر نشریه صبح ساوه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی گفت: در حالی که در یکسال اخیر قیمت کاغذ مطبوعات چهار برابر شده و انتشار بخشی از مطبوعات در سطح کشور و استان مرکزی را متوقف کرده و بخش دیگر را با انتشار نامنظم و زیان دهی شدید مواجه ساخته است، اخیرا شرکت پست استان مرکزی طی دستور العملی به اداره پست شهرستان ساوه، تعرفه های مراسلاتی خود را از ۸۰ تومان به ۲۷۰ تومان افزایش داده است که این رفتار اداره پست جفا به نشریات و تیرخلاص بر پیکره نیمه جان مطبوعات ساوه است.

روح الله عالم زاده با انتقاد شدید از عدم حمایت‌های دولتی از مطبوعات گفت: در تمامی جوامع پیشرفته دنیا، وجود مطبوعات با نشاط و قوی، شاخصه توسعه‌یافتگی آن جوامع است اما در کشور ما نه تنها از مطبوعات حمایتی نمی شود بلکه هرجا که فرصتی پیدا می شود سنگی هم جلوی پای آنها می اندازند.

وی گفت: در کشوری مثل ژاپن دولت برای مقابله با بحران هایی مثل زلزله و یا کمک به توسعه همه جانبه و پایدار این کشور، بیشترین یارانه ها را به روزنامه هایی مثل یومیوری شیمبون و آساهی شیمبون و صدها نشریه دیگر اعطا می کند و در حوادث اخیر طبیعی در این کشور دیدیم که تا چه حد نشریات و رسانه ها نقش سازنده خود را ایفا کردند و امروز مشاهده می کنیم که این کمک های قابل توجه باعث شده که چهار روزنامه اول پرتیراژ در جهان متعلق به کشور ژاپن باشد اما در کشور ما که در شعار می گوییم باید ژاپن اسلامی شویم سالانه به یک نشریه محلی که حداقل ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان هزینه جاری دارد تنها ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان یارانه می دهند و این نوع کمک نیز نشان می دهد که نشریات و رسانه ها در کشور ما رکن چهارم دموکراسی و شاخصی مهم برای توسعه یافتگی نیستند .

وی با تشریح شرایط سخت مالی نشریات محلی خصوصا نشریات شهرستان ساوه گفت: در ساوه نه اداره‌ای گزارش آگهی می دهد و نه آگهی های ادارات کل ارشاد در شهر ما توزیع می شود و به دلیل وجود ده ها کانون تبلیغاتی در سطح ساوه، منابع تامین آگهی نیز وجود ندارد که باید در این شرایط از استاندار مرکزی سوال کنیم که مطبوعات ساوه ای چه باید بکنند؟

وی ادامه داد: بنده از ایشان سوال می کنم که شما و فرماندار شما در راستای کمک به نشریات ساوه ای چه اقداماتی کرده اید و خواهید کرد؟

وی افزود: ما در هر شماره بین ۸۰۰ تا هزار نسخه مرسوله پستی داریم، به عبارتی، با افزایش تعرفه اخیر شرکت پست باید تا ۳۰۰ هزار تومان هزینه تعرفه پستی بدهیم و سوال من اینست که آیا این افزایش هزینه، ظلم به نشریات نیست ؟

عالم زاده تصریح کرد: هربار شرکت پست تا حد زیادی تعرفه های خود را افزایش می دهد تا پس از اعتراض نشریات مقدار این تعرفه ها را کاهش دهد و مثلا هزینه ۸۰ تومانی خود را بیشتر کند که این رفتار اداره پست به شدت کاسب کارانه و غیر منطقی است.

این فعال مطبوعاتی در پایان از استاندار مرکزی خواست تا به موضوع افزایش تعرفه های پستی در ساوه رسیدگی فوری کند و عملا حمایت خود را از مطبوعات نشان دهد .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.