برگزاری جشنواره کشوری مد و لباس در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، مصطفی مشایخی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: نخستین جشنواره استانی و دومین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی ۱۶ شهریور ماه سال جاری به مدت ۶ روز در اراک برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در ۱۰ بخش برگزار می‌شود، افزود: بخش مسابقه این جشنواره طراحی لباس بانوان است که شامل چادر(مشکی اجتماع، مشکی مجلسی، چادر عروس، چادر نماز و چادر احرام)، مانتو( اجتماع، مشاغل و مجلسی)، پوشش سر(شال،روسری و مقنعه)، طراحی لباس مدارس و طراحی لباس کودکان(پیراهن و بلوز، شلوار دخترانه و پسرانه) است.

مشایخی در ادامه نمایش آثار منتخب در نمایشگاه سنوات گذشته، البسه اقوام در سطح استان مرکزی، نمایش آثار برگزیده در جشنواره، برند‌ها و فروش شامل تولید کنندگان و توزیع کنندگان، کارگاه‌های آموزشی، سازمان‌ها و نهادها، موسسات و آموزشگاه‌ها، نشست‌های علمی و تخصصی و علمی دانشگاهی شامل پایان نامه‌ها، کارورزی‌ها و مقالات تخصصی در تشریفات تخصصی را از دیگر بخش‌های این جشنواره عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای مناسب جهت معرفی برند، آرایه نمونه طرح‌های جدید متناسب با شاخص‌ها و استانداردهای اسلامی ایرانی، ایجاد ساختار مناسب جهت ساماندهی طراحی، تولید و توزیع پوشاک و زمینه‌سازی برای کشف ظهور استعدادها و خلاقیت‌های نو مرتبط با پوشاک اسلامی ایرانی از مهمترین اهداف برگزاری نخستین جشنواره استانی و دومین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی است.

وی ایجاد اشتغال پایدار برای طراحان مد و لباس کشور و استان، زمینه‌‌ سازی برای آگاهی بخشی آحاد جامعه با انواع مدهای اسلامی ایرانی، ترویج طرح‌های ملی مناسب با سلیقه‌ها در خور شان والای ملت ایران براساس سبک زندگی اسلامی و تقدیر از طراحان و تلاشگران توسعه پوشاک اسلامی ایرانی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد.

مشایخی با بیان اینکه علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا ۱۰ شهریور ماه سال جاری مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در اراک، شهرک شهید بهشتی فاز یک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ارسال کنند، گفت: این جشنواره به همت کارگروه مد و لباس استان مرکزی و همکاری بنیاد ملی مد و لباس کشور برگزار می‌شود.

گفتنی است در پایان این جشنواره در مراسم اختتامیه از نفرات اول تا سوم هر بخش و نفر برگزیده جشنواره با اهداء لوح و هدایایی تقدیر به عمل می آید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.