چهارقلوهای اراکی در حصار تنگ‌دستی

به گزارش مرکزی دیلی، مجید مرزعه‌فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: همسرم در نخستین زایمان صاحب چهار فرزند شد که سه پسر و یک دختر هستند.

وی افزود: زایمان همسرم مصادف با روز انتخابات ریاست جمهوری بود و من از رئیس جمهور منتخب عاجزانه درخواست کمک دارم و انتظار دارم که به خانواده ۶ نفری ما که قادر به اداره آن نیستم نگاه ویژه‌ای همانند ۵ قلوهای مشهد را داشته باشند.

*در خانه استیجاری ۴۰ متری زندگی می‌کنیم

پدر چهار قلوها ادامه داد: حدود دو ماه است که خداوند بر سر ما منت گذاشته و فرزندان چهار قلو به ما عنایت کرده است، اما من با شغل مکانیکی و درآمد ماهانه کمتر از یک میلیون تومان نمی‌توانم هزینه‌های نگهداری این چهار فرزند (هفته‌ای ۷۰۰ هزار تومان خرج پوشاک و شیر خشک) را علاوه بر کرایه خانه و کرایه مغازه پرداخت کنم، علاوه بر آن نیز وقتی بچه‌ها مریض می‌شوند باید کارم را ترک کنم و به بیماری بچه‌ها برسم و به جز نداشتن درآمد در این موقعیت‌ها باید خرج دکتر و دوا را هم بپردازم که دیگر قادر به ادامه نیستم و از مسئولین استمداد می‌جویم.

مزرعه‌فراهانی گفت: الان دو ماه است که به دلیل مشغله زیاد فرزندانم، نتوانسته‌ام سر کار بروم، خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم استیجاری و حدود ۴۰ متر است که با تولد فرزندانم و به دلیل کوچکی خانه مجبور شده‌ایم به خانه پدر همسرم برویم که من هم به دلیل شرمندگی روی رفتن به خانه پدر همسرم را ندارم.

*هیچ مساعدتی از سوی مسئولان نشد

وی بیان داشت: در این دو ماه هر چه پس‌انداز داشته‌ام، خرج کردم، پنج میلیون وام با کارمزد ۲۵ درصد گرفتم که نمی‌توانم اقساط آن را نیز پرداخت کنم، کمک‌های اقوام نیز نتوانسته جوابگوی هزینه‌های دارو و درمان آنها و کرایه خانه شود، در این مدت به استانداری، بهزیستی و مسکن و شهرسازی مراجعه کردم، تا کمکی به من بکنند، اما هیچ مساعدتی از سوی آنها نشد، همه ارگان‌ها کمبود اعتبارات را بهانه می‌کنند و درخواست من را به آینده موکول می‌کنند، ولی من در حال حاضر نیاز به کمک مردم و مسئولان دارم، چون زندگیم در حال فروپاشی است و دچار ناراحتی شدید روحی شده‌ام.

*تغییر رئیس جمهو را بهانه کرده‌اند

مزرعه‌فراهانی ادامه داد: در مکاتبه‌ای که با دفتر رئیس جمهور انجام شد دستور واگذاری یک واحد مسکونی با کمک کامل در پیش پرداخت توسط دولت داده شد، ولی مسئولان راه و شهرسازی تغییر ریاست جمهوری را بهانه و آن را قبول ندارند یا می‌گویند ۱۸ میلیون تومان واریز کنید تا خانه‌ای در شهری خارج از محل سکونت به من بدهند، اولا من این مبلغ را از کجا بیاورم، دوما من برای هر بچه کمک یک نفر را نیاز دارم در شهر دیگر چه کسی در نگهداری فرزندانم به من کمک خواهد کرد.

*یکی از چهار قلوها دچار ناراحتی چشمی است

وی گفت: متاسفانه فرزند دخترم به دلیل اینکه مدتی در دستگاه نگهداری شده بود، دچار ناراحتی چشمی شده و مجبورم او را برای درمان به تهران ببرم، مرتب در حال رفت و آمد به بیمارستان‌های تهران هستم که باید هزینه‌های بیمارستان و کرایه رفت و آمد را به هزینه‌های زندگیم نیز اضافه کنم.

*به هر داروخانه‌ای که می‌رویم این نوع شیر خشک را ندارند

پدر چهارقلو‌ها بیان داشت: در نامه‌ای که به شماره ۹۰۶۸۱ مورخ ۱۸/۴/ ۹۲ از دفتر رئیس جمهور به رئیس سازمان بهزیستی کشور ارسال شد دستور پرداخت دو میلیون تومان وجه نقد و ماهانه ۴۰۰ هزار تومان تا یک سال را داده‌اند که تا به حال هیچ اقدامی نشده است، از طرف مرکز بهداشت هم کوپن شیر خشک در اختیارم قرار داده شده ولی به هر داروخانه‌ای که می‌رویم عنوان می‌کنند این نوع شیر خشک را ندارند و هر چه شیر خشک تا به حال گرفته‌ام به صورت آزاد و به مبلغ ۱۴ هزار تومان بوده و مکمل‌ها را به مبلغ ۴۰ هزار تومان تهیه کرده‌ام که هر بسته تنها برای چند وعده می‌شود.

مزرعه‌فراهانی گفت: واقعا دیگر نمی‌دانم چه کنم، پس سیاست حمایت از خانواده‌هایی مثل من چه می‌شود، من دیگر بریده‌ام و روند زندگی برایم مشکل شده‌ است.

وی تاکید کرد: چند وقت پیش یک خانواده مشهدی صاحب فرزند پنج قلو شده بود، که استاندار خراسان رضوی در بیمارستان به ملاقات این پنج قلو‌ها رفت، اما من در استان مرکزی چندین بار به دیدن استاندار رفتم که هیچ بار موفق نشدم وی را ببینم و درخواست خود را بگویم، قطعا اگر می‌توانستم به صورت مستقیم استاندار مرکزی را ملاقات کنم می‌دانم که وی همانند استاندار خراسان رضوی که به پنج قلوها مساعدت چشمگیری کرد در کمک کردن به خانواده ما دریغ نمی‌کرد.

خبرگزاری فارس از تمام مردم خیر و نوعدوست ایران اسلامی درخواست دارد کمک‌های خیرخواهانه خود را از این خانواده دریغ نورزند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.