ثبت بیش از ۲۰۰ صادرکننده فعال در بانک اطلاعات استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی ، ˈجعفر اصغریˈ در نشست کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی افزود: فراخوان انتخاب صادرکنندگان برگزیده امسال از سوی سازمان توسعه و تجارت ایران ابلاغ شده و با توجه به مهلت دوماهه تا آیین تقدیر ، دبیرخانه گزینش صادرکنندگان برتر باید بسرعت تشکیل شود.

وی اظهار کرد: انتخاب صادرکنندگان برگزیده امسال با محوریت صادرکنندگان درون استانی است و مشمولین باید با مراجعه به سایت http://nemoonesh.tpo.ir مستندات خود را در اختیار کمیته ارزیابی صادرکننده نمونه قرار دهند.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: میزان ارزش صادرات و روندرو به رشدصادرات سه سال اخیر، ثبت برند داخلی و در کشور هدف، بهره مندی از واحد تحقیقات و توسعه، آموزش های تخصصی، استفاده از پوشش صندوق ضمانت صادرات،حضور فعالانه در نمایشگاه های داخلی و خارجی، همراهی با هیات های تجاری و جذب سرمایه گذاری خارجی ازجمله شاخص های عمومی و تخصصی انتخاب صادرکننده برتر است.

اصغری ادامه داد: عضویت در تشکل های صادراتی، صادرات محصولات با کیفیت بالا، داشتن گواهینامه استاندارد ملی محصول، برخورداری از نمایندگی وشعبه در کشورهای هدف صادراتی، داشتن آزمایشگاه های باکیفیت از دیگر شاخصه های مهم در گزینش صادرکنندگان برتر استان است.

وی توضیح داد: هم اینک ۴۰ درصد از صادرکنندگان استان مرکزی دارای کارت بازرگانی هستند و کمیته ارزیابی صادرکنندگان برتر از بین مشمولانی که در سایت اشاره شده ثبت نام نموده اند در حوزه های صنعت، کشاورزی ، حمل و نقل، آی تی، گردشگری و خدمات ۱۰ تا ۱۵ نفر را به عنوان الگوهای موفق صادراتی اعلام می کنند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: آیین تجلیلی از صادرکنندگان نمونه امسال استان در نیمه اول آبان ماه برگزار می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.