شناسایی ۲۳۴ فرد آلوده به ویروس ایدز در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، ˈنرگس محمد صالحیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۸۵ درصد از بیماران ایدزی شناسایی شده استان را مردان و۱۵ درصد را زنان تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: ۶۰ درصد بیماران ایدزی در شهرستان اراک، ۱۴ درصد در ساوه و مابقی در سایر شهرستان های استان سکونت دارند.

وی توضیح داد: بیشترین بیماران ثبت شده ایدزی استان مرکزی در گروه سنی ۲۵ تا ۵۴ سال هستند که این مهم لزوم افزایش آگاهی و سطوح پیشگیری در سنین جوانی را گوشزد می کند.

کارشناس مسوول ایدز مرکز بهداشت استان مرکزی اضافه کرد: آمارها بیانگر آن است که ۶۹ درصد از افراد ایدزی استان از طریق مصرف سرنگ مشترک، ۱۸ درصد از ارتباط جنسی نامطمئن، دو درصد از راه خون و فرآورده های خونی آلوده، دو درصد از مادر به کودک، شش درصد از طریق سرنگ مشترک و مابقی از روش های نامعلوم آلوده شده اند.

محمدصالحی اظهار کرد: افراد شناسایی شده استان اغلب از طریق دیده بانی زندان ها و یا اهدای خون شناسایی شده اند و ممکن است در لایه های پنهان این بیماری در جامعه ترکیب و روش های انتقال با آمار ثبتی متفاوت باشد.

وی توضیح داد: ایدز تهدید خاموش برای سلامت جامعه است و در صورت عدم حساسیت و آگاهی نسبت به این بیماری ممکن است موج سوم اپیدمی آن از راه برسد.

کارشناس مسوول ایدز مرکز بهداشت استان مرکزی آموزش و مشارکت اقشار جامعه در اطلاع رسانی صحیح از ایدز را نیاز امروز جامعه دانست و افزود: ایدز واقعیتی است که باید آن را شناخت و برای مقابله و پیشگیری از آن آماده بود و قربانیان آن را به دور از نفرت یاری داد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.