نمایشگاه نقاشی خط استاد ایمانی راد در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای آیینه ؛ نمایشگاه آثار نقاشیخط ،کار هنرمند انه استاد محمد ایمانی راد در روز یکشنبه ۱۳مردادماه در نگارخانه استاد اسماعیل آشتیانی فرهنگسرای آیینه دایر میگردد.
علاقمندان به حضور در مراسم افتتاح نمایشگاه می توانند در تاریخ یاد شده از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به نگارخانه مذکور مراجعه نمایند.
یاد آور می شود این نمایشگاه تا تاریخ ۱۶ مرداد ماه همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ پذیرای عموم علاقمندان به این هنر خواهد بود.
محمد ایمانی راد متولد سال ۱۳۵۸دانش آموخته کارشناسی ارشد انیمیشن از دانشگاه تربیت مدرس تهران است او از سال ۱۳۷۳ با ورود به هنرستان هنرهای زیبای شهید آوینی به صورت حرفه ای این رشته را آغاز کرده است. او هم اکنون مدرس دانشگاه ، مدیر هنری بخش خاورمیانه فستیوال بین المللی آرت اینچن کره جنوبی و مدیر آتلیه های عکاسی صنعتی آرین و راما است .
کسب جوائز متعدد ملی و بین المللی ، عضویت در هیات داوری جشنواره ها و مسابقات مختلف ملی و برگزاری ۷ نمایشگاه انفرادی و شرکت در بیش از ۶۰ نمایشگاه گروهی داخل و خارج از فعالیتهای حرفه ای او در حوزه هنرهای تجسمی است .
مسئولیت انجمن هنرهای تجسمی استان مرکزی ، مدرس گروه ارتباط تصویری و عکاسی دانشگاه های کشور، عضویت در هیات مدیره جامعه نخبگان ، دبیر اجرایی جشنوارهای ملی و استانی هنرهای تجسمی ، مدیر هنری از دیگر فعالیتهای وی در حوزه اجرایی است ..
ایمانی راد در این نمایشگاه ۴۵ اثر نقاشی خط خود را با مضامینی چون اسماءالحسنی و بسم الله الرحمن الرحیم به نمایش خواهد گذاشت. تمرکز مضمونی این مجموعه همچون سایرآثارش بسم الله الرحمن الرحیم است و تمام نقاشی خط های این مجموعه را به شیوه ابداعی اش نوشته است . همچنین ابعاد این آثار متفاوت است.
محمد ایمانی راد برای خلق آثارش شیوه منحصر به فردی دارد او در کمتر از یک دقیقه یک اثر خلق می کند.
او تاکنون در قالب ورکشاپ درکشورهای کره جنوبی ، ترکیه ، آلبانی و… به خلق اثر پرداخته است .
ایمانی راد درباره آخرین مجموعه ای که به تازگی خلق کرده است گفت: در خلق این آثار با استفاده ازتلفیق رنگ‌‌های اکولین ، و جوهر های ناب رنگی سعی در بیشتر روحانی جلوه دادن آثارش داشته و با استفاده از خطوط روان، دلپذیر و مدور تلاشی در ایجاد ارتباط با مخاطب آثارش دارد، چنانچه کلیه حروف استفاده شده در تابلوهای او از ظرافت و زیبایی‌‌های بصری بیشتری نسبت به نقاشیخط‌‌ های سنتی برخوردار است.
او در آثارش از خط ثلث الهام گرفته و آن را با خطوط روان و آزاد تلفیق و به شیوه های چشم نواز ارائه میدهد …..
همچنین اظهارمی دارد هیچگاه فقط به قواعد خوشنویسی اکتفا نکرده ودر همه حال ایجاد شیوه های نوین خوشنویسی را از دغدغه های هنریش میداند . شیوه اجرا و زمان صرف شده در خلق آثار او سبکی نو و منحصر به فرد تلقی می گردد.
ایمانی راد حضور در دپارتمان هنر دانشگاه کویت جهت اجرای ورک شاپ در اواخر اکتبر ۲۰۱۳ و برپایی نمایشگاه و ورکشاپ در استانهای مختلف کشور و تالیف کتاب آثارش را از جمله برنامه های آتی خود اعلام می دارد .

علاقمندان به هنر می توانند جهت بازدید از این نمایشگاه در روزهای یاد شده ماه مبارک رمضان به فرهنگسرای آیینه مراجعه نمایند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.