برگزاری همایش روز بسیج جامعه زنان در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک اعظم محمدی بعد از ظهر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش روز بسیج جامعه زنان ۱۳ مرداد ماه با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره مریم فرهانیان شهیده گرانقدر جامعه بسیج زنان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این همایش با حضور اقشار مختلف زنان اعم از بسیجیان و نمایندگان زن در دستگاه‌های اجرایی و دولتی اراک برگزار می‌شود که در آن یکی از مشاوران و روانشناسان تربیتی پیرامون نقش زنان در جامعه به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله استان مرکزی برپایی نمایشگاه دستاوردهای زنان در عرصه دفاع مقدس و جنگ تحمیلی با هدف آشنایی اقشار مختلف با فعالیت‌های بسیج جامعه زنان در قالب عکس و پوستر را از بخش‌های جنبی این همایش برشمرد و ادامه داد: در این نمایشگاه فعالیت زنان و دستاوردهای آنان در عرصه‌های مختلف جامعه اعم از جنگ هشت ساله دفاع مقدس و انقلاب به مدت یک روز به معرض نمایش در می‌آید.

محمدی با بیان اینکه ۱۳ مرداد ماه به پاس گرامیداشت و پاسداشت رشادت و دلاوری زنان شهید به نام روز بسیج جامعه زنان نامگذاری شده است، ادامه داد: در این روز برنامه‌های ویژه‌ای درسطح استان برگزار می‌شود که برگزاری همایش، برگزاری مسابقات ورزشی کلت و تفنگ بادی بین اقشار مختلف زنان، مسابقه فرهنگی و برپایی نمایشگاه عکس و… از مهم‌ترین برنامه‌های در نظر گرفته شده به همین مناسبت است.

وی پیرامون شهیده فرهانیان گفت: این شهیده والامقام از امدادگران زمان جنگ بود که با امدادرسانی به مجروحان زمان جنگ، شجاعانه در راستای دفاع از مرزهای نظام خدمت کرده و به درجه رفیع شهادت نائل شدند که بسیج جامعه زنان به منظور الگوگیری از زنان مجاهد و تقدیر از رشادت‌های آنان و معرفی این شهیده والامقام به زنان جامعه، این روز را به این نام نامگذاری کرده است.

به گفته وی هر ساله از سوی بسیج جامعه زنان کشور یادواره‌های شهدای زن با هدف معرفی اسوه‌های حجاب و عفاف، استقامت و شجاعت به جامعه زنان برگزار می‌شود که امسال شهیده طاهره هاشمی به عنوان شهیده شاخص جامعه زنان معرفی شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.