آسیب رساندن به محیط زیست، آلودگی هوا را در بر دارد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به شروع فصل تابستان و حضور بیشتر افراد در طبیعت، باید مردم برای حضور در طبیعت به رعایت نکات ایمنی در طبیعت جهت حفظ محیط زیست بپردازند.

این اطلاعیه ادامه می دهد: با فرارسیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا، همچنین خشک شدن گیاهان مرتعی، زمینه برای بروز حوادثی همچون آتش سوزی در مراتع فراهم شده است و یکی از اصلی ترین دلائل آتش سوزی به طور عمد یا غیر عمد در طبیعت توسط انسان ها صورت می گیرد.

در ادامه این اطلاعیه می افزاید: هر ساله وقوع آتش سوزی در نقاط مختلف مراتع استان مرکزی، باعث بروز خسارات سنگین به مراتع و از بین رفتن پوشش گیاهی، ایجاد زمینه فرسایش سریع خاک، شیوع آفات و امراض گیاهی در مناطق سوخته شده، آسیب رسانیدن به محیط زیست، آلودگی شدید هوا و شیوع انواع بیماری های تنفسی می شود.

این اطلاعیه در پایان تاکید می کند: مردم می توانند در صورت مشاهده آتش در مراتع و جنگل ها با شماره تلفن ۱۲۰ در شهرستان ها و ۱۵۰۴ در مرکز استان تماس حاصل نمایند.

اطلاعیه فوق با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم به خصوص روستائیان محترم، در تحقق امر پیشگیری از آتش سوزی در مراتع، تصریح می کند: مردم می توانند با رعایت نکاتی همچون هشدار و آگاه کردن کودکان و نوجوانان نسبت به آتش سوزی در مراتع، خودداری از آتش زدن پسچر و باقیمانده محصولات کشاورزی که درمجاورت مراتع قرار دارند و همکاری جدی در شناسایی متخلفان و عامل یا عاملان آتش سوزی در مراتع جهت معرفی آنها به مراجع قضایی از وقوع حریق در مراتع جلوگیری کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.