آصفری: غرب حق انتزاع اراضی سوریه را میان گروه‌های معارض ندارد

به گزارش مرکزی دیلی، محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه در جنگ علیه معارضان و ارتش آزاد، گفت:‌ غربی‌ها بعد از اینکه متوجه شدندکه با فشار و ارسال سلاح نمی‌توانند نظام سوریه را نابود کنند، امروز به دنبال ایجاد اختلاف و انتزاع مناطق مختلف سوریه هستند، که به‌طور حتم این طرح غربی -عربی هم با شکست روبه‌رو می‌شود.

نماینده مردم اراکه و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه غرب به هیچ وجه حق تقسیم مناطق و اراضی سوریه را میان جریان‌ها و گروه‌های مختلف ندارد، افزود:‌ به‌طور حتم مردم این کشور اقدامات کنونی غرب را بر نمی‌تابند و هیچ موقع زیر بار این تقسیم‌بندی‌ها نمی‌روند.

وی با اعلام اینکه هر اقدام جدایی‌طلبانه کردها در سوریه تبعات بسیاری را به‌دنبال دارد، تصریح کرد: رویکرد جدایی طلبانه کردهای سوریه باعث خواهد شد آتش‌ درگیری‌ها شعله‌ورتر و اوضاع در سوریه نابسامان‌ شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، لازمه حل مسئله سوریه را اتمام جنگ و خروج نیروهای نظامی بیگانه از این کشور خواند و گفت: اقدامات دو گانه کشورهای غربی به‌ویژه حمایت از معارضان و ارسال سلاح و هیاهوی رسانه‌ای همیشه محکوم به شکست است.

آصفری با تأکید بر اینکه غرب به‌ویژه آمریکا باید در آینده جوابگوی خون‌های ریخته شده در سوریه باشد، افزود:‌ به طور حتم سازمان ملل باید هر چه سریع‌تر از اقدامات غیر انسانی شورشیان جلوگیری کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با اشاره به تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی و احتمال حمله این رژیم به سوریه، یادآور شد: به طور حتم رخ دادن این اتفاق برابر با شکست و نابودی این رژیم نامشروع است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.