آبتنی به شرط سلامت…

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه مرکزی، شنا یکی از ورزش های مفرح و پر تحرک برای افراد با سنین متفاوت است و علم به این مهم سبب افزایش تعداد شناگران کشور و استان ها و به تبع آن افزایش تعداد استخرهای شنا در شهرهای مختلف است.

اما متاسفانه این افزایش هم مانند بسیاری از تفریحات و ورزش ها بیشتر به نفع آقایان بوده است تا بانوان؛ چراکه در اراک تعداد استخرهای اختصاصی آقایان اگرچه انگشت شمار اما، بیشتر از استخرهای ویژه بانوان است.

با وجود این، بانوان بسیاری هستند که حداقل سه روز از برنامه هفتگی خود را به شنا و استفاده از استخر اختصاص داده و شنا کردن را عاملی مهم در شادی و نشاط روح و سلامت جسم می دانند.

امیدی دوباره برای بانوان شناگر

یک بانوی شناگر، بازگشایی استخر پنج مرداد را ایجادکننده انرژی دوباره برای بانوان دانست و گفت: در یک سال گذشته که این استخر به علت تعمییرات بسته بود تقریبا ورزش شنا نیز از برنامه هفتگی ام حذف شده بود و با فعالیت دوباره این استخر من هم شنا را دنبال می کنم.

وی همچنین به تعداد معدود استخرهای اراک اشاره کرد و افزود: تنها استخر سرپوشیده ویژه بانوان در اراک استخر پنج مرداد است و این مهم، بانوان ورزشکار را نسبت به تمرین بی انگیزه کرده است.

وی با بیان اینکه نه تنها در استان، بلکه در کشور به ورزش بانوان بهایی داده نمی شود ادامه داد: نمونه بارز آن استخرهای شناست؛ استخرهای ویژه آقایان در اراک بیشتر است و این سبب تضییع حقوق بانوان ورزشکار می شود.

شادی صالحی، یک نوجوان ورزشکار هم ضمن ابراز خرسندی از وجود استخر اختصاصی بانوان در شهر اراک گفت: حتی در زمان تعطیلی این استخر با حضور در استخرهای دیگر از این ورزش مفرح بهره مند می شوم.

وی ادامه داد: به همه کسانی که تا به حال از این ورزش بی نصیب بودند یا کمتر از استخر استفاده می کردند توصیه می کنم این فرصت را برای استفاده از تفریحی سالم و شاد به خود بدهند.

شنا تضمین کننده بازدهی مفیدتر

یک بانوی خانه دار ورزش شنا را روشی برای افزایش انرژی و برانگیزاننده جهت پرداختن به فعالیت روزمره دانست و گفت: اگرچه بانوان به دلیل مسوولیت های مختلف روزمره چه در منزل و چه در محل کار زمان زیادی را به خود اختصاص نمی دهند اما حضور در استخر و پرداختن به شنا سبب ایجاد روحیه ای شاد و بازدهی بیشتر در فعالیت ها می شود.

وی ادامه داد: این ورزش محدود به سن و قشر خاصی نیست و هر فردی با هر موقعیت با هزینه ای محدود می تواند لحظات شاد و مطلوبی را برای خود با شنا کردن ایجاد کند.

بازگشایی پس از ۱۴ ماه

سعید ملکی، مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی، با اشاره به بازگشایی استخر سرپوشیده پنجم مرداد، گفت: استخر مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک بعد از ۱۴ ماه تعطیلی از روز شنبه اول تیرماه آماده خدمت‌رسانی به علاقمندان به این رشته شد.

وی با بیان اینکه این استخر بازسازی کامل شده و جکوزی و سونا نیز به تجهیزات و امکانات مورد نیاز اضافه شده است، اضافه کرد: از این پس بانوان و آقایان می‌توانند طبق برنامه های معین، از امکانات استخر و سونای این مجموعه بهره‌مند شوند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه اعتبارات تعمیر این پروژه از محل اعتبارات استانی تامین شده است ادامه داد: این استخر آماده ارایه خدمات لازم در بخش‌های آموزشی، قهرمانی، حرفه‌ای و نجات غریق به مراجعه‌کنندگان است.

آب درمانی توصیه بسیاری از پزشکان

زهرا عراقیه فراهانی، مسوول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز، با بیان اینکه آب درمانی توصیه بسیاری از پزشکان است گفت: آب آرامش خاصی به انسان می بخشد و درمان بسیاری از دردهای عضلانی است.

وی ادامه داد: بسیاری از بیمارانی که از درد کمر و پا رنج می برند به توصیه پزشک با حضور در استخر و قدم زدن در آب به بازسازی اندام های خود کمک کرده و آرامش را نصیب خویش می کنند.

عراقیه فراهانی با اشاره به اینکه در تمامی استخرها آموزش شنا نیز بلامانع است٬ افزود: به دلیل وجود مراجعین زیاد، از مربیان درخواست شد تا در هر تایم تنها ۲۰ تا ۲۵ نفر را برای آموزش بپذیرند.

مسوول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار کرد: ساخت و تجهیز استخر مستلزم هزینه های بالایی است که تامین آن از عهده این اداره خارج است اما با این وجود اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی بیشترین تعداد استخر را در سطح استان فعال کرده است.

فعالیت ۲۵ استخر شنا در استان مرکزی

مجید شمسی، رییس هیات شنای استان مرکزی، از فعالیت ۲۵ استخر شنا در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۳ استخر در اراک و ۱۲ استخر در شهرستان‌های استان واقع است.

وی با بیان این‌که این تعداد استخر در سراسر سال فعالند، افزود: از ۱۳ استخر فعال در اراک سه استخر مختص مردان، یک استخر مختص زنان و مابقی به صورت زمان بندی شده در اختیار مردان و زنان است.

فعالیت استخر بانوان ۵ مرداد در ماه رمضان

زهرا شاطری، مدیر استخر سرپوشیده بانوان پنج مرداد اراک، نیز از فعالیت استخر بانوان ۵ مرداد در شب های ماه رمضان خبر داد و گفت: در شب های ماه رمضان بانوان بعد از افطار می توانند به این استخر مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه بعد از افطار شب های ماه مبارک رمضان استخر ۵ مرداد به عنوان تنها استخر ویژه بانوان اراک پذیرای علاقمندان است افزود: این استخر در دو سانس ۹:۱۵ تا ۱۰:۱۵ و ۱۰:۳۰ تا ۱۱:۳۰ پذیرای علاقمندان به ورزش شنا است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.