ایراد خسارت هفت میلیارد ریالی به مراتع استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازگروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، سرهنگ غلام عباس فراهانی فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۷۰ هکتار از جنگل ها و مراتع استان دچار حریق شده است که میزان خسارت وارده این آتش سوزی ها حدود هفت میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد آتش سوزیهای مراتع استان منشاء انسانی دارد، افزود: آتش سوزی در هر هکتار از مراتع استان مرکزی سالانه ۱۰ میلیون ریال به عرصه های طبیعی خسارت وارد می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان با اشاره به اینکه این یگان با امکانات اطفای حریق از قبیل آتش کوب، بیل، کوله پشتی و کپسول آتش نشانی توانسته آتش را مهار کند، گفت: این امکانات برای مهار آتش کافی نیست و برای مجهز شدن به امکانات لازم از مسوولین در خواست می‌شود توجه ویژه ای در خصوص اعتبارات نیروی انسانی و تجهیزات برای حفظ و حراست از عرصه های ملی اعمال شود.

وی تصریح کرد: تاکنون بررسی‌های کارشناسی در خصوص این آتش سوزی‌ها انجام شده است و شماری از متخلفان توسط یگان‌های حفاظتی دستگیر شده اند و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شده اند و مابقی موارد نیز در دست اقدام و پیگیری است.

سرهنگ فراهانی تشکل های مردم نهاد و مشارکت های محلی را در حمایت از عرصه های منابع طبیعی مهم دانست و گفت: مردم به محض رویت آتش سوزی از طریق تلفن های ۱۲۰ شهرستانی و ۱۵۰۴ استانی با این اداره در تماس باشند و همکاران را از وجود حریق مطلع کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.