آصفری: آمریکا از اتخاذ رویکردهای دوگانه درقبال ایران دست بردارد

به گزارش مرکزی دیلی، محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اقدامات یک بام و دو هوای کنگره و دولت آمریکا در رابطه با افزایش تعامل با جمهوری اسلامی ایران، گفت: در هفته گذشته حدود ۱۳۱ نماینده آمریکا در نامه‌های به اوباما خواستار افزایش تعامل با ایران شدند، اما شاهد هستیم که همان اعضای کنگره دوباره با مطرح شدن طرح افزایش تحریم‌ها علیه ملت ایران موافقت کردند.

نماینده مردم اراک وکمیجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اظهارات و اقدامات دو گانه مقاماتی آمریکایی نشان‌دهنده اختلاف گسترده در میان این افراد بر سر مسائل ایران است، افزود:‌ ملت ایران در چند سال اخیر به اقدامات و رفتارهای دو گانه آمریکایی‌ها عادت کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه عملکرد دو گانه سران آمریکا نتیجه‌ای جزء سردتر شدن فرصت مذاکره ندارد، تصریح کرد: غرب به سرکردگی آمریکا باید دست از دورویی و رفتارهای دو گانه بردارد، زیرا با این اقدامات تنها خود غرب ضرر می‌کند.

آصفری با اعلام اینکه تحریم‌های اعمال شده تنها موجب فلج شدن اقتصاد غرب شده است، یادآور شد: توقف طرح تحریم از سوی کنگره در بهبود تعاملات میان ایران و آمریکا بسیار راه‌گشا است، اما غرب باید برای دیدن نتایج این رفتارها، نخست حسن نیت خود را نشان دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه چنین اقداماتی موجب عدم خوش‌بینی مسئولان جمهوری اسلامی ایران نسبت بهبود روابط با امریکا می‌شود، گفت: برخوردهای دوگانه امریکا نسبت به ایران، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون وجود داشته و امریکایی‌ها در گفته خود صادق نیستند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، ادامه داد: ایران همواره اعلام کرده موافق حل مسائل از طریق گفت‌وگو و مذاکره است ولی امریکایی‌ها تنها مدعی گفت‌وگو هستند و شاهد این ادعا نیز تشدید تحریم‌های آنها بدون رخداد اتفاق خاصی است که دروغ بودن اظهارات آنها را ثابت می‌کند./

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.