پخش ویژه‌برنامه «بچه‌های هفتاد قله» از شبکه آفتاب

به گزارش مرکزی دیلی، محمد شاهرخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: برنامه بچه‌های هفتاد قله عنوان برنامه انیمیشنی است که به منظور آشنایی کودکان با گونه‌های مختلف حیوانات منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک تهیه و از شبکه آفتاب پخش می‌شود.

وی تصریح کرد: در این برنامه انیمیشنی کودکان با دیدن نمایش‌هایی در هر قسمت با گونه‌های مختلف جانوری آشنا می‌شوند.

معاون سیمای صدا و سیمای استان مرکزی با بیان اینکه تهیه‌کنندگی این برنامه را علیرضا گلستانی عراقی برعهده دارد، بیان کرد: برنامه بچه‌های هفتاد قله به کارگردانی پیمان شریفی و با تکنیک دو بعدی paper در ۱۳ قسمت یازده دقیقه‌ای تهیه شده است.

به گفته وی، انیمیشن «بچه‌های هفتاد قله» روایتگر داستان نوجوانی به نام مراد است که در روستای نزدیک هفتاد قله زندگی می‌کند و به دلیل توانمندی‌های ویژه و علاقه‌اش به حیوانات و حفاظت و شناخت از حیات وحش منطقه هفتاد قله به عنوان همیار محیط زیست انتخاب می‌شود و هر جایی که اتفاقی برای حیوانات بیفتد، مراد شخصیت اصلی داستان حاضر می‌شود و طی ماجراهای مختلف در هر برنامه یکی از حیوانات این منطقه را به مخاطبان معرفی می‌کند.

شاهرخی ابراز کرد: پیش از این نیز سیمای مرکزی استان مستند وحوش هفتاد قله را به تهیه کنندگی حمید نظیری‌آستانه تولید و از شبکه آفتاب پخش کرد.

وی افزود: این مستند یک برنامه ۳۰ دقیقه‌ای است که در راستای افزایش اطلاعات عمومی مخاطبان از جاذبه‌های طبیعی استان، به معرفی گونه‌های مختلف حیوانات منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک می‌پردازد.

به گفته وی؛ در این مستند زندگی گونه‌های شاخص جانوری از جمله کبک، تیهو، انواع عقاب، سازگپه، قمری، جغد کوچک، بال سفید، خفاش حنایی، دلیجه، آبچلیک و… به تصویر کشیده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تولیدات دیگر سیمای مرکز استان گفت: تولید و پخش برنامه ترنم وحی با ترتیل روزانه قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان و خدایی که در این نزدیکی است، ویژه برنامه قبول باشه، مسیر عشق با موضوعات متنوع و مختلف مذهبی، عرفانی، بندگی، اخلاقی و… در قالب‌های ترکیبی و مستند و میزگرد و… از مهم‌ترین تولیدات مرکز استان در سال جاری است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.