سی‌ام شهریورماه؛ آخرین مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره ملی عکس زمان

به گزارش مرکزی دیلی ، فاخته جلایرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، با بیان اینکه این جشنواره فرصتی برای عکاسان است تا به مفهوم زمان بیاندیشند، اظهار کرد: موضوع زمان در پنج دوره این جشنواره محور قرار گرفته است تا با ایجاد یک فضای ذهنی در هنرمندان، آثاری بدیع و تازه خلق شود.

وی گفت: زمان یک مفهوم کلی ولی مورد نیاز همیشگی هر انسان است و این عمر و زمان است که همه سرمایه انسان بوده و پرداختن به آن آنقدر پتانسیل دارد که سال‌های سال بر روی آن کار شود تا تلنگری برای فرد و جامعه در استفاده درست از زمان باشد.

جلایرنژاد افزود: تبیین مفهوم پیچیده‌ای همچون زمان که همه ما هر روز با آن در ارتباطیم نیازمند ابزاری قوی و حضور افرادی متفکر است.

دبیر این جشنواره گفت: از عکاسان انتظار داریم که پیچیدگی‌های زمان را که هنوز بسیاری به اهمیت آن پی نبرده‌اند از طریق عکس به جامعه خودمان و حتی فراتر از آن به آن سوی مرزها، معرفی کنند.

وی یادآور شد: عکس‌های منتخبی که در سال‌های گذشته از این جشنواره بر روی اینترنت منعکس شد مورد استفاده محققان بسیاری در دانشگاه‌های معتبر کشورهای مختلف قرار گرفت.

جلایرنژاد خاطرنشان کرد: امیدوارم با تولید عمیق اما زیرکانه عکس با مفهوم زمان و با حضور پرشور عکاسان کشور بتوانیم به این مفهوم معنایی جدید ببخشیم.

دبیر این جشنواره در ادامه، پیرامون برگزاری این جشنواره با بیان اینکه این جشنواره در ۲ بخش الف و ب برگزار می‌شود، گفت: موضوعات این جشنواره در بخش الف، زمان و حماسه سیاسی و اقتصادی، زمان، امید و معنویت، زمان، ایثار و شهادت، زمان و انتظار و …در بخش ب، نگاه آزاد و خلاق به مفهوم زمان است.

وی افزود: عکاسان در هر بخش می‌توانند حداکثر ۱۰ قطعه عکس به آدرسphotozaman@artmarkazi.ir ایمیل کنند.

جلایرنژاد ادامه داد: هنرمندان عکاس تا تاریخ ۳۰ شهریور ماه سال جاری فرصت دارند در پنجمین جشنواره ملی عکس زمان شرکت کنند.

دبیر جشنواره زمان برگزاری آن را بیستم مهرماه عنوان کرد و گفت: نمایشگاه آثار منتخب عکس زمان نیز در همانروز برگزار می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.