احداث ۳۰ کتابخانه مستقل بخش کودک در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، محمد حسین مطیعی در جلسه کتابخانه های عمومی استان مرکزی با اشاره به احداث ۳۰ کتابخانه مستقل بخش کودک در استان طی سال گذشته، افزود: امسال نیز همین تعداد کتابخانه  در استان احداث خواهد شد.

وی با اشاره به میزان اعتبار سال ۹۲ کتابخانه های عمومی استان، ابراز کرد: در سال ۹۲ با عنایت به عملکرد و بودجه سال گذشته حدود ۹۷۱ میلیون تومان اعتبار برای کتابخانه های عمومی استان مرکزی پیش بینی شده است.

این مقام مسئول افزود: ۱۶/۷درصد از فعالیت ها و هزینه های این نهاد در حوزه احداث کتابخانه ها، ۲۰/۹درصد هزینه امور اداری، ۳/۱درصد مربوط به امور فرهنگی، ۹/۱درصد مربوط به تامین منابع مکتوب، ۴۰/۲درصد هزینه ها در زمینه امور پرسنلی، ۳/۵درصد مربوط به امور فناوری و اطلاعات و ۴/۵ درصد هم مربوط به امور عمرانی می باشد.

مطیعی با اشاره به برنامه های این نهاد در سال جاری، اظهار داشت: برنامه های مربوط به امور کتابخانه ها شامل ایجاد ۳۰ کتابخانه مستقل بخش کودک در استان، تجهیز ۲ واحد سیار، برگزاری گردهمایی کتابداران و تجهیز تمامی کتابخانه های استان به نرم افزار پیام مشرق، همچنین ساماندهی آرشیو نشریات با اعتباری حدود ۱۶۲ میلیون و ۴۰۰هزار تومان پیش بینی شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی با اشاره به مشارکت ۲۰۰هزار نفر در سال گذشته در بخش مسابقات در امور فرهنگی بیان داشت: در ۴ ماهه اول سال جاری حدود ۳۷ هزار نفر در بخش مسابقات امور فرهنگی مشارکت داشته اند.

وی برگزاری نمایشگاه، برگزاری نشست های رابطین فرهنگی، در حوزه مکتوب و آنلاین، مسابقات فرهنگی نهاد و تشکیل حلقه ها و گروه های مطالعاتی را از جمله برنامه های امور فرهنگی این نهاد اعلام کرد و ادامه داد: برای برگزاری این برنامه ها ۳۰ میلیون تومان اعتبار لازم می باشد و این در حالی است که برای امور تامین منابع مکتوب، دیداری و شنیداری حدود ۸۷ میلیون تومان اعتبار و برای امور اداری ۲۰۳ میلیون تومان اعتبار و برای حوزه پرسنلی هم ۳۹۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

مطیعی یادآور شد: در حوزه فناوری و اطلاعات ۳۶ میلیو ن و ۱۵۰ هزار تومان اعتبار و برای حوزه مشارکت ها و شهرداری هم ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعتبار پیش بینی شده است.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: با تخصیص کامل این اعتبارات تمامی این برنامه های پیش بینی شده تحقق یابد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.