خطبه های امروز نماز جمعه زاویه

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام حسن باقری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زاویه از توابع شهرستان زرندیه افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار با پرهیز از منفی‌بافی نسبت به خدمات دولت‌های نهم و دهم، خواستار قدرشناسی از اقدامات سازنده دولت شدند.

وی ادامه داد: برجسته کردن شعارهای انقلاب و اجرای طرح‌هایی سازنده با شجاعت تمام، از نکات برجسته‌ای بود که رهبری نسبت به دولت بیان کردند و فرمودند که در کنار نقاط قوت این دولت نقاط ضعفی هم وجود داشت که باید دولت آینده درصدد تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف باشد.

باقری اضافه داد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند این دولت دستاوردهای مثبت زیادی داشته و نباید تنها نقاط ضعف و کاستی‌ها را ببینیم و چشم خود را روی نقاط مثبت ببندیم.

خطیب جمعه زاویه در ادامه با اشاره به فرا رسیدن دهم ماه رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه (س) گفت: این بانوی مکرم اسلام در آخرین سال حضور پیامبر اکرم(ص) در مکه وفات کردند و در قبرستان ابوطالب به خاک سپرده شدند و چون پیامبر در این سال هم همسر خود و هم عموی خود حضرت ابوطالب (ع) را از دست داد آن سال را عام‌الحزن نامگذاری کردند.

وی با اشاره به روایتی از رسول مکرم اسلام(ص) گفت: به فرموده پیامبر خدای تعالی چهار زن را به عنوان زن برگزیده انتخاب کرد که عبارتند از حضرت مریم، حضرت آسیه، حضرت خدیجه و حضرت فاطمه (س) و بارها نبی مکرم اسلام این روایت را بیان می‌کردند که نشان از بزرگی این زنان در اسلام دارد.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن دوازدهم رمضان روز اخوت گفت: در چنین روزی پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی (ع) با یکدیگر عقد اخوت و برادری بستند و دستور دادند مسلمانان بین خود عقد اخوت ببندند تا تبعیض نژادی از بین برود و فرقی بین غنی و فقیر نباشد.

وی ادامه داد: موضوع عقد اخوت در مکه بین مسلمانان مکه و نیز بین انصار و مهاجرین و در روز مباهله نیز اتفاق افتاد که ادامه آن، عقد پیمان برادری و اخوت بین پیامبر (ص) و امیرالمومنین علی (ع) بود.

امام جمعه زاویه همچنین با اشاره به پانزدهم رمضان سالروز میلاد باسعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) گفت: رعایت تقوا و پرهیزکاری و در فکر و اندیشه دیگران بودن از ویژگی‌ها و توصیه‌های این امام همام بود.

وی از ماه مبارک رمضان نیز به عنوان ماه مغفرت و رحمت یاد کرد و خواستار درک روزهای باقی مانده از این ماه پر فضیلت شد.

حجت‌الاسلام باقری خاطرنشان کرد: از خدا کمک بخواهید که توفیق روزه داری در ادامه این ماه را عنایت کند و اعضاء و جوارح خود را در اطاعت و بندگی خدا بکار بندید.

تقدیر از خدمات شورای نگهبان قانون اساسی در خصوص نظارت بر اجرای قانون اساسی و وظایف محوله دیگر با توجه به سالروز تأسیس این نهاد در نظام اسلامی از دیگر محورهای سخنان امام جمعه زاویه بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.