همایش تهدیدهای سایبری در حوزه پدافند غیر عامل استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، علی اکبر شعبانی فرد در همایش تهدیدهای سایبری در حوزه پدافند غیر عامل استان مرکزی، افزود: این امر باعث شده تا دشمنان از طریق فضاهای سایبری بخواهند در کشور نفوذ کرده و اختلال ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان می خواهند به وسیله ابزارهای مختلف و جاسوسی های سایبری ایران اسلامی را تحت فشار قرار داده و فلج کنند، ادامه داد: شناسایی تهدیدهای فضاهای سایبری و پرداختن به آن در مقوله پدافند غیرعامل در خنثی کردن تهدیدات و توطئه های دشمنان بسیار اثرگذار است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: نهادینه کردن مبانی اصول پدافند غیرعامل در شرایط کنونی بسیار مهم و برای مقابله با دشمنان بسیار تأثیرگذار است.

شعبانی فرد تصریح کرد: ۴ اصل تهدید، آسیب پذیری، قدرت و فرصت پذیری، از اصول مهم در عرصه پدافند غیرعامل است که در این خصوص باید دریابیم چه قدرتی با چه منافعی در مقابل ما قرار دارد تا بتوانیم با اقدامات لازم در برابر آنها ایستادگی کنیم.

وی بیان داشت: با یک رویکرد علمی، فرهنگی، فنی، تخصصی و همچنین ملی به مقوله پدافند غیرعامل، می توانیم کشور را در مقابل نفوذ و تجاوز بیگانگان محافظت کنیم که این امر از مهمترین وظایف همه مردم و مسئولین در جامعه و کشور است.

استاندار مرکزی تأکید کرد: برای حفظ امنیت کشور در فضاهای سایبری باید بتوانیم تهدیدها را شناسایی کنیم و با استفاده از قدرت های سایبری، قدرت های دیپلماسی و قدرت های نرم اقتصادی، آنها را به فرصت های ویژه برای مقابله با دشمنان تبدیل نماییم.

شعبانی فرد ابراز داشت: یکی از مهمترین راه های قدرتمندی در فضای سایبری و جلوگیری از توطئه های دشمنان شناخت تکنولوژی و به کارگیری ابزارهای به روز آن است که با استفاده از آنها بتوان نقاط ضعف را شناسایی کرد و با تهدیدهای آن مقابله نمود.

وی اضافه کرد: وظیفه و رسالت همه مردم و مسئولین در حوزه مهم سایبری مقوله پدافند غیرعامل این است که آموزش های لازم را در این زمینه به صورت تخصصی فرا بگیرند و تلاش کنند تا از وقفه در این امر مهم جلوگیری شود.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.