آغاز اقدامات اجرایی برای ساماندهی کودکان خیابانی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی ، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از آغاز اقدامات اجرایی برای ساماندهی کودکان خیابانی استان مرکزی خبر داد و گفت: این کودکان که عمدتا بدسرپرست و بی سرپرست هستند بیشترین آسیب ها را می بینند.

رضا ربیعی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه این کودکان در رنج زندگی می کنند، افزود: متاسفانه حضور کودکان و نوجوانان در خیابان ها تحت عنوان کودکان کار و خیابان دل هر شهروندی را به درد می آورد.

وی با اشاره به اینکه لازمه داشتن جامعه سالم، سلامت اجزاء تشکیل دهنده آن جامعه است٬ ادامه داد: یکی از مهم ترین اجزای هر جامعه ی را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند لذا بر کسی پوشیده نیست که توجه به این قشر با اهمیت است.

ربیعی با بیان اینکه اصطلاح کودکان کار و خیابان به افراد زیر ۱۸ سال (اعم از پسر یا دختر) اطلاق می شود٬ اضافه کرد: این کودکان برای ادامه بقای خود مجبور به کار یا زندگی در خیابان هستند و این موضوع خوشایند جامعه ما نیست.

وی با بیان اینکه می توان با هزینه ای کمتر از تبعات مالی که کودک خیابانی و کار برای خود و جامعه ایجاد می کند، آنان را به زندگی سالم برگرداند گفت: این در حالیست که هزینه بازگرداندن هر یک از این کودکان به خانواده‌هایشان گاها تا ۱۰ میلیون تومان «هزینه پنهان» برای بهزیستی دارد.

وی تصریح کرد: به همین منظور مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی بهزیستی استان مرکزی در راستای تحقق اصل ۲۱ قانون اساسی مبنی بر حمایت از کودکان و نوجوانان دارای پرونده در این مرکز اقدام به فعالیت های در این زمینه کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خاطر نشان کرد: معرفی به مراکز فنی وحرفه ای یا مراکز کارآفرینی٬ برگزاری اردوهای تفریحی٬ اخذ اوراق شناسایی٬ صدوردفترجه درمانی٬ برگزاری کلاس های آموزشی٬ برگزاری مسابقات فرهنگی٬ ارائه خدمات درمانی و خدمات روانشناختی رایگان٬ تهیه کتاب های آموزشی٬ پرداخت پول توجیبی وکمک هزینه زندگی از جمله خدمات لازم برای این کودکان است.

وی خواستار مشارکت همه دستگاههای پاسخگو شد و گفت: باید برای ساماندهی این کودکان همه دستگاههای زیربط مشارکت داشته باشند چراکه با اجرای برنامه‌های مقطعی و جمع‌آوری این کودکان هیچ گاه به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.