صلاحی: اگر دولت قانون‌گرا باشد، بسیاری از مشکلات پیش نخواهد آمد

به گزارش مرکزی دیلی ، عباس صلاحی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، اظهار داشت: دیدار نمایندگان مردم با رییس‌جمهور به عنوان اولین دیدار قبل از مراسم تنفیذ، دیداری کاملا دوستانه بود و صحبت‌های بسیار مفیدی انجام شد.

وی افزود: در ابتدای جلسه رییس مجلس تصویری از مشکلات کشور ارائه داد و پیرو سخنان رییس مجلس، رییس‌جمهور منتخب نیز بیانات خوبی از مشکلات کشور داشت و علاوه بر حفظ مواضع قبلی خود، در حوزه مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جزئی‌تر صحبت کرد.

صلاحی با بیان اینکه در نشست رییس‌جمهور منتخب با مجلس مباحث مهمی در خصوص انتخاب کابینه مطرح شد گفت: کارگروه‌هایی که توسط رییس‌ دولت یازدهم انتخاب شده و افرادی که در این خصوص مشغول هستند نظرات مختلف را برای جمع‌بندی و تشکیل کابینه به کار می‌گیرند تا از وضعیت کشور ترسیم درستی داشته باشند.

وی تصریح کرد: روحانی در خصوص وضعیت اقتصادی و شرایطی که در آن دولت آینده تحویل خواهد گرفت مطالبی را مطرح کرد و مقرر کرد که طی دو سه ماه بعد از قبول مسوولیت گزارشی از وضعیت کشور ارائه خواهد داد.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان با اشاره به اینکه ارائه گزارشی از وضعیت کشور اقدام خوبی است اضافه کرد: اینکه به چه صورت دولت دهم به دولت یازدهم واگذار می‌شود و حقایق و واقعیت‌ها گفته شود اقدام مفیدی است، دولت در حال حاضر آمارهایی ارائه می‌دهد که شاید خیلی واقعی نباشد و این امر باعث می‌شود که نقطه ضعف‌ها پوشیده شود و فقط نقاط قوت بازگو شود و این دستور که پس از سه ماه از تشکیل دولت جدید از وضعیت کشور ترسیم می‌شود مفید خواهد بود.

وی با بیان اینکه رییس‌جمهور منتخب خود پنج دوره نماینده مجلس بوده است و خود را فرزند مجلس می‌داند گفت: روحانی خود با عملکرد و قانون‌گذاری مجلس آشنا است و این امر به تعامل مثبت بین دو قوا کمک خواهد کرد.

صلاحی در خصوص نظر مجلس نسبت به دولت آینده عنوان کرد: مجلس دیدی متفاوت دارد و در این شرایط که افراد به دنبال سهم‌خواهی از دولت آینده هستند مجلس فقط به اولویت‌بندی مشکلات فکر می‌کند و تلاش خواهد کرد که به همراه دولت آینده راه حل درست و منطقی برای رفع مشکلات ارائه دهد تا تعامل سازنده بین دو قوا وجود داشته باشد و از این طریق وضعیت واقعی کشور روشن شود و در این راستا عملکرد مناسبی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: رییس‌جمهور منتخب خوشبختانه دید سطحی‌نگری و به نوعی اتوبوسی ندارد و چیزی که در نشست عنوان شد نشان از توجه وی به شایسته‌سالاری است و طبق گفته خودش پذیرای ایده‌هاست تا کشور از این وضعیت خارج شود.

صلاحی در خصوص انتظار مجلس از دولت آینده گفت: مسئله‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که مصوبات و قانون پنج ساله توسعه مدنظر قرار گیرد و کاملا براساس قانون عمل شود و مجلس نیز درهر جایی که نیاز باشد با مصوبات، ابلاغیه‌ها و نظارت بر اجرای قانون ورود خواهد کرد و کمک دولت آینده خواهد بود و قطعا دولتی که قانون‌گرا باشد بسیاری از مشکلات را پیش رو نخواهد داشت. در دولت آینده باید این قانون‌گرایی در صدر قرا گیرد و امید است با دید روحانی که به قانون‌گرایی تاکید دارد و نظارت مجلس بر اجرای قانون، امور مختلف به درستی پیش رود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.