سلیمی:دولت و مجلس برنامه‌ای مشترک برای رفع مشکلات ارائه کنند

به گزارش مرکزی دیلی، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، اظهار داشت: اولین نشست رییس‌جمهور منتخب و مجلس در نهایت صمیمت انجام شد.

وی با بیان اینکه دولت در دل امور قرار دارد و با مشکلات و مسائل کشور از نزدیک برخورد دارد افزود: لازم است دولت آینده و مجلس همکاری لازم را داشته باشند و بین دو قوا همکاری، همدلی و همراهی وجود داشته باشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان تصریح کرد: اگر در کشور نگاه دقیق و درستی نسبت به امور و یک صدای واحد در مسائل داخلی و خارجی وجود داشته باشد قطعا تصمیمات درست و توفیقات بسیاری خواهیم داشت و این نشست‌ها می‌تواند نتیجه بخش بوده و انسجام در امور را به همراه داشته باشد و کشور را با شتاب بیشتری به جلو هدایت کند.

وی با بیان اینکه به هر روی در کشور مشکلاتی وجود دارد که مهمترین آن مسائل اقتصادی است خاطر نشان کرد: مسائل اقتصادی در کشور واقعیت دارد و مردم کاملا آن را درک کرده‌اند و تاکید هر دو قوا بر این مشکلات جای امیدواری دارد.

سلیمی در خصوص انتظار مجلس از دولت آینده گفت: ما نیازمند قانونی‌گرایی، رعایت جدی اصول اخلاقی و همدلی و همکاری قوا هستیم و لازم است که برنامه‌ای مشترک برای مقابله با مشکلات کشور و مردم ارائه شود.

وی چنین نشست‌هایی را کمک کننده به حل مشکلات عنوان کرد و ضمن مثمرثمر خواندن این نشست بیان کرد: نکته ویژه این نشست این بود که رییس‌جمهور منتخب پس از پایان جلسه زمان زیادی را برای تبادل نظر با نمایندگان صرف کرد که این اقدام نکته مهمی است و آقای روحانی به آن اهتمام داشت. این جلسه صرفا جلسه‌ای برای سخنرانی نبود و وی عجله‌ای برای ترک صحن نداشت و این نکته‌ای جدید بود که طی سال‌های گذشته که چنین نشست‌هایی برگزار می‌شد کمتر شاهد آن بودیم؛ این مهم می‌تواند امیدبخش باشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان با اشاره به اینکه مجلس آمادگی و همراهی خود را با تمام ظرفیت برای همکاری با دولت آینده اعلام کرد، خواستار قانون‌گرایی و استمرار تعامل وقه مجریه با مجلس شد و گفت: این امر باید بین دو قوا مدنظر قرار گیرد چراکه مجلس وظیفه قانون‌گذاری و نظارت دارد و از طرفی دولت در بطن مشکلات و امور جامعه است و اولین نکته‌ای که باید مدنظر قرار گیرد این است که قوا به جایگاه یکدیگر وقوف داشته باشند و تعامل و همکای خود را حفظ کنند.

سلیمی در پایان گفت: لازم است که در شرایط جدید کشور از حاشیه‌سازی‌ها پرهیز شود. افرادی که به دنبال حاشیه‌سازی هستند طرد شده و از هدر رفت انرژی قوا جلوگیری شود که این تعامل و همکاری دو قوه به این امر کمک خواهد کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.