اردوهای جهادی، کارگاه‌های اشتغال و کارآفرینی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، توسعه فرهنگ و روحیه مدیریت جهادی نقش مهمی در اجرا و تحقق گفتمان غالب سال جاری که با درایت مقام معظم رهبری نامگذاری شده است داشته و دارد و چه بسا در خلق حماسه سیاسی شاهد آن بوده ایم و در بخش دوم نامگذاری امسال با عنوان حماسه اقتصادی نیز نقش تاثیر گذاری خواهد داشت.

تحقق حماسه اقتصادی در گرو ترویج روحیه جهادی است و رهبر معظم انقلاب حرکت عظیم بسیج سازندگی و اردوهای جهادی که توسط سفیران کار و تلاش عملی می شود را موجب برطرف کردن نیازهای کشور در عرصه های گوناگون تلقی کرده اند که با فعال سازی تمام ظرفیت های موجود عملی خواهد شد.

یک دانشجوی شرکت کننده در اردوهای جهادی ساوه گفت: اردوهای جهادی کارگاه های اشتغال و کارآفرینی هستند که دانشجویان با حضور در این اردوها با فرهنگ جهاد و از خود گذشتگی آشنا می شوند.

علیرضا غلامی افزود: خودسازی و خداشناسی از دیگر دستاوردهای این طرح است و فرصتی است تا شرکت کنندگان در این طرح با مشکلات و نیازهای مناطق محروم آشنا شده و در صدد برطرف کردن آنها باشند.

یک دانش آموز شرکت کننده در این طرح نیز گفت: هدف از اردوهای جهادی خدمت به جامعه، نظام اسلامی و شتاب دهی به امر سازندگی است.

مرتضی رضایی افزود: نهادینه کردن فرهنگ کار در دانش‌آموزان و آحاد جامعه به خصوص جوانان از دیگر دستاوردهای این طرح است و امسال نیز شور و نشاطی که در بین دانش آموزان برای اجرای این طرح وجود دارد بیانگر نقش اساسی آنان در تحقق حماسه اقتصادی است.

مدیر هنرستان شهید ناصری ساوه نیز در این خصوص با بیان اینکه از دو سال گذشته دانش آموزان بسیجی در این مدرسه فعالیت می کنند، به خبرنگار ایسنا گفت : در سال های گذشته کارگاه های ساختمان و مکانیک خودرو به همت این جهادگران ساخته شد.

روح الله جمشیدی افزود: امسال تکمیل کارگاه مکانیک، ساخت کارگاه برق خودرو و برقکاری هنرستان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان بسیجی، راه شهدا را ادامه می دهند، اضافه کرد: این دانش آموزان آثار ماندگاری را از خود به جای گذاشتند.

فرمانده بسیج دانش آموزی شهرستان ساوه با بیان اینکه در سال جاری هفت هزار روز دانش آموز پسر و دختر در این طرح شرکت می کنند، گفت : طرح هجرت دانش آموزی ویژه دانش آموزان دختر و پسر مقطع دبیرستان است.

ستوان دوم پاسدار “سید محمدخوشدل” افزود: دانش آموزان در این طرح در کارهای جوشکاری، رنگ کاری، تعمیر میز و نیمکت، در و پنجره و ساخت کارگاه به کارگیری می شوند.

وی بیان کرد: همچنین این طرح با حضور بسیج دانش آموزی، دانشجویی و طلاب برای محرومیت زدایی بخش های نوبران و مرکزی و روستاها اجرا می شود.

خوشدل با اشاره به اینکه این برنامه ها شامل برنامه های خدماتی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی و فرهنگی است، گفت: در ۲۰ مدرسه ساوه حدود ۳۵۰ دانش آموز برای مرمت و بازسازی فعالیت می کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوه نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: امروز با تحقق حماسه سیاسی که آثار و پیامدهای مثبتی در عرصه ملی و بین المللی داشت، بخش دیگری از مطالبات مقام معظم رهبری از جوانان مسلمان که همان حماسه اقتصادی است، آغاز شده است.

حجت الاسلام محمد صادق شعبانپور با اشاره به اینکه طرح اردوهای جهادی مصداق بارز حماسه اقتصادی است، افزود: جوانان و نوجوانان شرکت کننده در این طرح با علاقه ای وافر و با عزمی راسخ مسیر همت و تلاش و سازندگی را انتخاب کرده اند.

وی اظهار داشت: حضور جهادی و حماسی آحاد مختلف جامعه به ویژه جوانان لازمه موفقیت در عرصه اقتصادی است. در این راستا با فرهنگ و سبک جهادی می توان ضعف ها و مشکلات را برطرف کرد تا به آن حماسه واقعی که رهبری به عنوان شعار سال اعلام کردند دست یابیم.

حجت الاسلام شعبانپور خاطرنشان کرد: یکی از اهداف و رویکردهای بسیج این است که با ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی، پزشکی و عمرانی در عملی شدن حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی حضوری جدی داشته باشد و با بصیرت دهی و آگاهی بخشی موجب ارتقای سطح آگاهی و بینش مردم شده و با مطالبه گری و پیگیری مشکلات در مسائل اقتصادی نیز نقش تاثیر گذاری ایفا کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.