رجایی: ادامه ناآرامی‌ها، مصر را به سمت کودتا سوق می‌دهد

به گزارش مرکزی دیلی، عباس رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت٬ درباره ادامه ناآرامی‌ها در مصر٬ گفت: کنار رفتن مرسی از ریاست جمهوری نه تنها اوضاع در قاهره را آرام نخواهد کرد٬ بلکه بر متشنج شدن اوضاع کمک می‌کند.

نماینده مردم اراک٬ کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای سیاسی مصر دو قطبی شده است٬ تصریح کرد: اشتباهات مرسی در دوران یک‌ساله ریاست جمهوری خود منجر به تشدید انتقاد مخالفان از وی شده است.

وی با تاکید براینکه مخالفان مرسی نباید پای خود را فراتر از قانون بگذارند٬ ادامه داد: گروه‌ها ٬احزاب مخالف دولت به جای هدایت آشوب‌های خیابانی به دنبال فراهم کردن زمینه‌های گفت‌وگوهای آشتی ملی باشند تا بیش از این اوضاع در مصر بحرانی نشود.

رئیس کمیسیون کشاورزی٬ آب و منابع طبیعی٬ با اعلام اینکه شرایط فعلی در مصر می‌تواند این کشور را به سمت کودتا یا تغییرات جدی در جامعه پیش ببرد٬ افزود: ادامه تجمعات مخالفان و هواداران رئیس جمهور مصر نشان‌گر این است که مصر در آستانه تحولی جدید در عرصه سیاسی است و این تنش‌ها و درگیری‌ها میان مخالفان و حامیان مرسی منجر به ورود ارتش وارد شود و قدرت را از دست اسلام‌گرایان خارج کرده و برای مدتی در راس قدرت قرار گیرد.

رجایی با بیان اینکه انتخاب مرسی با آرای شکننده به عنوان رئیس جمهور سرآغاز بحران در مصر بود٬ تصریح کرد: از آن جا که یکی ازمهم‌ترین ارکان هر کشور حاکمیت آن است دولت باید قدرت عملی کردن تصمیمات خود در جامعه را داشته باشد ولی متاسفانه در مصر این طور نیست و رییس‌جمهور توان اجرایی کردن تمام تصمیمات خود را ندارد.

عضوفراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه مرسی نتوانست میان گرایش‌های مختلف هم‌گرایی ایجاد کند٬ توضیح داد: تندروی‌سلفی‌ها در مصر از عوامل موثردر ایجاد ناآرامی‌های داخلی این کشور است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.