واکنش رجایی به افزایش قیمت خرما در ماه مبارک رمضان

به گزارش مرکزی دیلی ، عباس رجایی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،در واکنش به عرضه خرما در ماه مبارک رمضان به نرخ ۹ هزار تومان‌ با بیان اینکه تولید کشور در زمینه خرما به اندازه کافی بوده و هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد، افزود: افزایش قیمت  خرما در ماه مبارک رمضان نشان از سو‌استفاده دلالان از افزایش تقاضا در برهه زمانی خاص است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که ایران در زمینه تولید خرما رتبه خوبی در جهان دارد، تصریح کرد: هیچ کمبودی در کشور در خصوص خرمای مصرفی مردم وجود ندارد که منجر به افزایش قیمت این محصول در بازار شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی،‌آب و منابع طبیعی مجلس هر نوع احتمال افزایش قیمتی را در خصوص خرما در ایام ماه مبارک رمضان رد کرد و گفت: تولیدات کشور بیش از نیاز بوده و افزایش قیمتی رخ نخواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه در ایام ماه رمضان افزایش تقاضا برای خرما وجود دارد، تصریح کرد: افزایش تقاضا و کاهش عرضه از سوی دلالان و واسطه‌ها خود افزایش قیمت و گران شدن را برای این محصول رقم می‌زند.

وی ادامه داد: تغییرات قیمت باید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در ماه‌های خاص سال چون ماه مبارک رمضان کنترل شود تا بدین ترتیب شاهد کاهش قدرت خرید مردم نباشیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس، با بیان اینکه افزایش قیمت برای خرما باید با کیفیت این محصول همخوانی داشته باشد، افزود: خرمای بی‌کیفیت نباید همچون خرمای باکیفیت به بازار عرضه شود و باید تفاوت قیمت آن‌ها لحاظ شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی،‌آب و منابع طبیعی مجلس، یادآور شد: دولت و مسئولان باید تدابیر مناسبی در مواقع حساس که تقاضای مردم افزایش میابد داشته باشند و با کنترل بازار اجازه تخلف به دلالان را ندهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.